Bygglokal Sthlm

Vill bygga en Kajak i stripteknik här i Stockholm. Det enda problemet, och verkar det som helt olösligt, är någonstans att bygga.

Verktyg har jag, ritning har jag och vilja samt tid men ingenstans att hålla till. Är det nån här på forumet som har några tips eller rent av en ledig yta som jag kan disponera.

Givetvis får lokalen inte kosta skjortan då det är ett hobby projekt på fritiden.

Jon

Ps. För de som undrar så är det en Njord av Thomasson som skall byggas. Ds.

Kolla med kanotklubbarna som ibland har verkstäder som medlemmarna får boka. Ett annat tips är studieförbunden som ofta får förfrågningar om olika hantverkskurser och ofta har stort kontaktnät.

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
Diagonal i vardagsrummet är en klassisk kanotbyggplats, med förstående partner.

Det gör ju också att man får lite fart på projektet! Jag byggde på semestern utomhus, det gav ju lite extra skjuts till projektet - det blir lite intressant med variationer i väderlek och ett ständigt flyttande av presenningar. Men det är lättstädat och man är inte lika orolig för epoxidamm och sånt.

Jag fick dock ta en vecka extra, jag hann inte riktigt färdigt :)

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Jonas det där känns som ett mycket bra tips. Återkommer med uppföljning när jag kontatat dem.

Tack för all hjälp.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.