Kajakbyggare/bygglokal sökes

Jag har sedan förra hösten tänkt att bygga en kajak, Njord, efter Björn Thomassons ritningar, men det har alltid saknats något för att kunna börja. Just nu saknar jag en bygglokal i närheten av Finspång där jag bor.

Alternativt någon som skulle vara villig att bygga den åt mig i utbyte mot ekonomisk kompensation.

Har du tips på någon lokal eller någon som skulle kunna tänka sig att bygga kajaken åt mig. Hör av er till mig på rocketroll2@hotmail.com

Tack på förhand!

/ Niklas

Niklas,

Min far, Peder Antonson, hyr plats för sin skärgårdskryssare i någon form av industrilokal i Igelfors utanför Finspång. Såvitt jag har kunnat se när jag har varit där så skulle det även kunna få plats med ett kajakbygge. Det är möjligt att man måste anordna någon sorts dammskydd vid känsliga perioder i bygget men det går troligtvis att ordna.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips