Butiken i Kebnekaise fjällstation - Kan man lita på att det inte är slut på hyllorna?

Hallå på er,

Efter ett misslyckat försök på Keb förra året är det dags för ett nytt försök. Denna gång under säsong :) Vi åker upp vecka 27-28 (7-11 juli) och då har fjällstationen varit öppen i några veckor redan. Frågan är om man kan lita på sortimentet där. Någon som har erfarenhet av den? Kan man skita i att bära med sig sprit och mat tex och köpa där, eller finns risk att man tvingas äta i restaurangen varje dag? :)

Det mesta brukar finnas hemma, i varje fall de gånger jag passerat. Just Kebnekaise fjällstation är mycket kommersialiserad och har daglig påfyllning av proviant etc via helikopter, så de fyller på när det sinar i hyllorna.
Men jag skulle trots detta inte lita 100% på att just allt du behöver finns hemma, så bär med dig reserver för någon extra dag vad gäller mat och bränsle.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det mesta brukar finnas hemma, i varje fall de gånger jag passerat. Just Kebnekaise fjällstation är mycket kommersialiserad och har daglig påfyllning av proviant etc via helikopter, så de fyller på när det sinar i hyllorna.
Men jag skulle trots detta inte lita 100% på att just allt du behöver finns hemma, så bär med dig reserver för någon extra dag vad gäller mat och bränsle.

Okej, men om de har daglig påfyllning så är det ju lugnt. Jag tänkte mest om man bör ta med sig allt för alla dagar "utifall".

Det handlar nog mest om att du kan få vänta nån dag om du vill ha nåt särskilt. Sen har de förstås inte allt, men har du varit där så vet du ju ungefär.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips