Butiken i Kebnekaise fjällstation - Kan man lita på att det inte är slut på hyllorna?

Hallå på er,

Efter ett misslyckat försök på Keb förra året är det dags för ett nytt försök. Denna gång under säsong :) Vi åker upp vecka 27-28 (7-11 juli) och då har fjällstationen varit öppen i några veckor redan. Frågan är om man kan lita på sortimentet där. Någon som har erfarenhet av den? Kan man skita i att bära med sig sprit och mat tex och köpa där, eller finns risk att man tvingas äta i restaurangen varje dag? :)

Det mesta brukar finnas hemma, i varje fall de gånger jag passerat. Just Kebnekaise fjällstation är mycket kommersialiserad och har daglig påfyllning av proviant etc via helikopter, så de fyller på när det sinar i hyllorna.
Men jag skulle trots detta inte lita 100% på att just allt du behöver finns hemma, så bär med dig reserver för någon extra dag vad gäller mat och bränsle.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Det mesta brukar finnas hemma, i varje fall de gånger jag passerat. Just Kebnekaise fjällstation är mycket kommersialiserad och har daglig påfyllning av proviant etc via helikopter, så de fyller på när det sinar i hyllorna.
Men jag skulle trots detta inte lita 100% på att just allt du behöver finns hemma, så bär med dig reserver för någon extra dag vad gäller mat och bränsle.

Okej, men om de har daglig påfyllning så är det ju lugnt. Jag tänkte mest om man bör ta med sig allt för alla dagar "utifall".

Det handlar nog mest om att du kan få vänta nån dag om du vill ha nåt särskilt. Sen har de förstås inte allt, men har du varit där så vet du ju ungefär.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips