Butik i Stockholm

Hej

Vilka butiker finns i Stockhlom som har ett brett sortiment när det gäller tur/telemarkskidor, i alla fall när det gäller Fischer och Åsnes? Gärna nära innerstaden.

/Erik

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
K-G Jonsson

K-G Jonssons Sport i Solna har ett hyggligt sortiment av dessa skidor, och dessutom modesta priser jämfört med dom flesta affärer i City. Det går att åka kommunalt till Solna Centrum (T-bana) och därifrån är det gångasvstånd till Huvudstagatan där affären ligger.
Du hittar mycket annat trevligt där också!

Naturkompaniet på Hantverkargatan

Mig veterligen så finns de märken du söker, kanske inte i brett sortiment men några modeller av varje i alla fall, i Naturkompaniets butik på Hantverkargatan på Kungsholmen. Ring och hör med dem vettja, 08 - 651 35 00.

Lycka till i letandet!

/ Nicke

Fliesbergs

Fliesbergs på Sergelstorg (Sveavägen) är en rätt så tråkig affär, MEN dom har det största sortimentet (vad jag vet) på längd och turskidor...

Sen finns det en affär vid brommaplan som är bra. Dom brukar ha skidåkarträffar och liknande...

skidaffär i Bromma

Anders nämner en skidaffär vid Brommaplan. Jag tror han menar Skidsport vid Abrahamsberg (nära T-banan). Affären ligger precis invid Drottningsholmsvägen och skall inte förväxlas med Roslings sport även om de också har en del skidor och annat. Båda har bra service.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips