Butik i Malmö?

Är det någon som vet om det finns någon bra klätterbutik i Malmö? Har tänkt införskaffa det mest grundläggande i utrustningsväg som klätterskor, sele, kritpåse mm
Har letat på internet, men hittar inte nån!

Tack på förhand
/Dagge

Outside, Naturkompaniet och Tierra

Outside, Naturkompaniet och Tierra känner jag till (bor egentligen i Lund, så det kanske finns fler). Outside har väl mest prylar av det slaget, tror jag, även om det nu för tiden finns ganska få butiker som håller ett stort sortiment med klätterprylar. Det köps billigast på nätet. Hur som helst du frågade efter butikerna.
Enklast är att inte beskriva hur du hittar dem utan att du nyttjar typ http://www.gulasidorna.se och tittar på kartan där, så hittar du lätt dit.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Finns bättre

Jag hade valt North Star Trading i Malmberget. Dom har bättre priser och större sortiment. Dessutom är dom väldigt bra att handla av= duktiga, snabba och tillmötesgående.

Det är varken dyrt eller jobbigt att åka till Köpenhamn som generellt håller lägre priser och bra mycket större sortiment.

Tag sundståget o kliv av på Norreport.
Där i grannskapet hittar du åtminstone 5-6 STORA friluftsbutiker med enormt sortiment. Jag har ingen aning varför så många välsorterade butiker har hamnat i samma kvarter, hur många kompletta alpinist-utrustningar kan man egentligen sälja i Danmark ?

Kommer inte håg vad alla heter men här är namnet på några av dem :
Fjeld o Fritid (2 butiker, 1 outlet med grymma priser)
Eventyrssport
Friluftsland (också 2 butiker tror jag)
Spejder sport

Held o lykke

/C

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips