bussgods till Saltoluokta?

Depå ställen som har funkat bra genom åren har varit Ritsem ävenså Saltoloukta och stora sjöfallet,Kvikkjokk och så klart Årrenjraka (lite omväg så klart ,men dom kör dig),Jäkkvik,Adolfström,Ammarnäs ävenså Hemavan och Abisko ! :)

Med Bussgods verkar nu allt vara borta förutom Jäkkvik, Ammarnäs, Hemavan och Abisko, till övriga finns inte längre någon utkörning om man ska tro deras egen sida (inte heller Nikkaluokta). Ett snabbt test på Gällivare så finns bara utkörning på postnummer i tätorten.

Med Bussgods verkar nu allt vara borta förutom Jäkkvik, Ammarnäs, Hemavan och Abisko, till övriga finns inte längre någon utkörning om man ska tro deras egen sida (inte heller Nikkaluokta). Ett snabbt test på Gällivare så finns bara utkörning på postnummer i tätorten.

Jag tror att det är något fel på Bussgods webbregistrering, Gör man som det står där så erbjuds inte utkörning till Saltoluokta, vilket inte stämmer med verkligheten. Jag fyllde i Gällivares postnummer istället (vilket systemet accepterade) och hämtade mitt Bussgodspaket i Salto nu i lördags. För fyra år sedan försökte jag med Postnord - det paketet vände i Gällivare och jag fick hämta ut det hemma mot ytterligare en dryg kostnad flera veckor senare. Aldrig mer Postnord!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag tror att det är något fel på Bussgods webbregistrering, Gör man som det står där så erbjuds inte utkörning till Saltoluokta, vilket inte stämmer med verkligheten. Jag fyllde i Gällivares postnummer istället (vilket systemet accepterade) och hämtade mitt Bussgodspaket i Salto nu i lördags. För fyra år sedan försökte jag med Postnord - det paketet vände i Gällivare och jag fick hämta ut det hemma mot ytterligare en dryg kostnad flera veckor senare. Aldrig mer Postnord!

Frågade du innan eller chansade? Inte så lätt att veta då om systemet säger att det inte finns utkörning dit.
Jag har skickat mail med fråga men hittills inget svar.
Varför körde inte Postnord ut, fick du aldrig frågan?

Fick svar från Bussgods nu om Salto.
Det stämmer att de fortfarande kör ut, men man måste välja ett Gällivare postnummer för utkörning till ett postnummer som inte har utkörning :unsure: :unsure::unsure:

Frågade du innan eller chansade? Inte så lätt att veta då om systemet säger att det inte finns utkörning dit.
Jag har skickat mail med fråga men hittills inget svar.
Varför körde inte Postnord ut, fick du aldrig frågan?

Jag var absolut säker. Typisk systembygg.

Postnord: Väldigt många felkällor. I mitt fall lär Salto fått avisering men ingen där begärde utkörning med lantbrevbärare. Erfarenheterna från fjällstationerna är entydiga: Bussgods är att föredra i alla lägen.

Jag var absolut säker. Typisk systembygg.

Postnord: Väldigt många felkällor. I mitt fall lär Salto fått avisering men ingen där begärde utkörning med lantbrevbärare. Erfarenheterna från fjällstationerna är entydiga: Bussgods är att föredra i alla lägen.

Ok, får se hur de går för mig med Postnord då.
Jag har använt 'MyPack Home' med avisering till mig själv och c/o adress till stationen. Enligt Postnords kundtjänst ska det funka...

Hemma efter tur och alla mina Postnord paket kom fram som de skulle. Trickset med Postnord är att du måste vara alert på aviseringen och aktivt välja utkörning. I Ammarnäs som är ombud fick jag istället skicka mitt personnummer så att de kunde plocka undan paketet innan retur.
Hanteringen kostar inget på ICA i Jäckvik eller hos handlar'n i Ammarnäs, STF tog 100kr tror jag.
I Ammarnäs hade hanteringen gått från typ 5 paket för några år sedan till 50 nu så de kommer ev. också att ta betalt för denna service i framtiden.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips