bussgods till Saltoluokta?

Är det någon som har erfarenhet av att skicka packning i förväg till Saltoluokta fjällstation med hjälp av bussgods?

avslutad210712

Gäst
Är det någon som har erfarenhet av att skicka packning i förväg till Saltoluokta fjällstation med hjälp av bussgods?

Om bussgods levererar till Saltoluokta så skall det väl inte vara något problem men jag utgår från att du börjat med att kolla med dem att det är ok. Jag har skickat med bussgods både ut till fjällen och hem från fjällen utan några problem.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Går det inte längre att skicka med bussgods till Salto? Utkörning finns inte länge som alternativ när jag fyller i postnummer 98299 (hämtning i Gällivare endast)

Kolla med fjällstationen.
Såhär skrivar de fortfarende på deras hemsida
Jag ska vandra/skida Kungsleden eller Gröna/Vita bandet. Kan jag skicka ett mat-depå-paket till er?
Ja, men tänk på att: Skicka i första hand med Bussgods, i andra hand med Postnord. Övriga budfirmor levererar inte till oss utan måste hämtas av dig personligen i Gällivare.   Adressen är Saltoluokta Fjällstation, 98299 Gällivare.  Skriv alltid ditt namn och beräknad ankomstdag tydligt på lådan.  Skickar du med Postnord kan du behöva beställa lantbrevbäring när paketet finns på postombudet i Gällivare. Vi tar 100 kr för pakethanteringen och 100 kr extra om paketet ska returneras.

Henning

Kolla med fjällstationen.
Såhär skrivar de fortfarende på deras hemsida

Henning

Ska göra det, noterar att Kvikkjokk också är borta, endast upphämtning i Jokkmokk

Ja något verkar konstigt där...
Läste just denna dagar på flera gröna bandares blogg eller Instagram att de hämtad sina depålpaket i Ritsem eller Kvikkjokk. Så det måste ju funka på något sätt.
Kannske funkar det bara till fjällstationer och inte längre till andra platser med samma postnummer.

Postnord sväljer Salto:s postnummer glatt och så lägger jag till hemleverans för 96kr...
Inga frågor om utkörning/lantbrevbärare.
I det finstilta står att man kör dit det finns väg typ, anar oråd... 😕
Ingen svarar på Salto nu, nytt försök imorgon.

Saltoluokta hade inga nyheter om Bussgods, inväntar svar från dem direkt då.
Jag testar att skicka med Postnord istället.
Det är väl bara frågan om det blir extra lantbrevbärareutgift trots att man betalat extra för hemleverans.

Depå ställen som har funkat bra genom åren har varit Ritsem ävenså Saltoloukta och stora sjöfallet,Kvikkjokk och så klart Årrenjraka (lite omväg så klart ,men dom kör dig),Jäkkvik,Adolfström,Ammarnäs ävenså Hemavan och Abisko ! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips