Bultar choppade på Electric Avenue?

Bara for tydlighetens skull och innan du tar ara och heder av Petit sa kan jag upplysa dig att jag var dar och personligen bevittna processen nar Arnaud jobba in leden och tog nagra riktigt langa fall och nar han till slut sande leden pa egna lagg. Jag var ocksa dar nar det filmades.

Han gjorde den sa clean det gar att gora kanske till och mer clean an managa harada headpoints for han jobba in den pa lead inte pa topprep aven om han gjort den pa bult tidigare. Sedan tycker jag detta med Petit ar helt annan sak.

Fräckt! Måste varit roligt att se det live! Fortfarande så hade han en quickdraw på selen.

Fräckt! Måste varit roligt att se det live! Fortfarande så hade han en quickdraw på selen.

Vad ar det du insinuerar? Han lade ju sakringar till dom klipper man en draw! Lagg bara ner det dar sparet det ar ju genuint ohederligt att posta den dar typen av insinuationer om nagot du inte sett eller vet nagot om.

Han hade saklart kunna klippa en kamsakring i en bult och sedan repet men nu var dett som jag sa en otroligt KOSHER grej.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vad ar det du insinuerar? Han lade ju sakringar till dom klipper man en draw! Lagg bara ner det dar sparet det ar ju genuint ohederligt att posta den dar typen av insinuationer om nagot du inte sett eller vet nagot om.

Han hade saklart kunna klippa en kamsakring i en bult och sedan repet men nu var dett som jag sa en otroligt KOSHER grej.

Okej, men du får posta inlägg som du inte vet något om? Min poäng är att finns bultarna är det inte lika mycket trad som om de är choppade innan. Alltså måste man choppa EA om man skall göra den på kil. Vilket var Restorps anledning att han skruvade av hängare i grantigrottan,

Okej, men du får posta inlägg som du inte vet något om? Min poäng är att finns bultarna är det inte lika mycket trad som om de är choppade innan. Alltså måste man choppa EA om man skall göra den på kil. Vilket var Restorps anledning att han skruvade av hängare i grantigrottan,

Hahaha, använder du inte bultar så är det ju bara göra den på kil, säg inte att det inte går att göra den, kanske inte samma sak men nog går det ju! Sen kan man ju skruva av hängarna utan att såga

---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=65.676766,21.014048

Om det är en lösning som är i sikte kan ju förstås diskuteras! ;-)

Det är väl vidare oklart hur det blir med det hela - men det sätter onekligen våra diskussioner om 5 st 10 mm-hål i ett lite annorlunda perspektiv.

Det gäller att hålla reda på om man argumenterar ur sportslig, ekologisk, estetisk eller annan synvinkel. Det är ju lätt att diskussioner och argument går kors och tvärs mellan dessa ganska olika sammanhang.

Om det är en lösning som är i sikte kan ju förstås diskuteras! ;-)
OT: Min ironiska kommentar inspirerades av följande vits från slutet på nittiotalet:

Gud hade något viktigt att berätta och kallade därför till sig jordens tre mäktigaste män:
Boris Jeltsin, Bill Clinton och Bill Gates. Han berättade för dem att han tänkte förstöra jordklotet i övermorgon

Boris Jeltsin åkte hem till Moskva och berättade att han hade två dåliga nyheter:
-Gud finns och han kommer förstöra jorden i övermorgon.

Bill Clinton åkte hem till Washington och berättade att han hade en bra och en dålig nyhet:
-Gud finns och han kommer förstöra jorden i övermorgon.

Bill Gates åkte hem till Microsoft och berättade att han hade två goda nyheter:
-Gud finns och vi har löst milleniumbuggen....

Ingen ombultning av EA

INGA NYA BULTAR PA Electric Avenue. Lysande glädjande!

Enligt SKF Facebook:
Svenska Klätterförbundet
Bohusläns KK beslutade vid sitt årsmöte i helgen att leden Electric Avenue inte bör bultas om.

Rätt beslut. Även om jag vet att jag aldrig kommer kunna klättra den så känns det inspirerande att ha en så monumental tradled på hemmaplan!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips