Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bron över Miellätno
- Trådstartare Berra66
- Start datum
Den är kvar
flög över den idag och tog några bilder,,,,,,,,,, se bilder.
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Klicka på jokkmokks namn, välj att se hans profil och byt sen till bildfliken
http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=39720
http://www.utsidan.se/albums/viewpic.htm?ID=39720
Bra information och foton!
En fundering: Folk som använde bron förra året skrev här på Utsidan att det står en skylt på den om att den är privat, mm. Hur ska man tolka detta? Att ägarna vill förbjuda oss turister att anända den? Eller att de vill frånsäga sig sitt ansvar om något skulle hända?
/Hans
En fundering: Folk som använde bron förra året skrev här på Utsidan att det står en skylt på den om att den är privat, mm. Hur ska man tolka detta?
Egentligen är väl det skitenkelt att tolka. Om det står att den är privat och inte får användas så har jag inga som helst tolkningssvårigheter. Och jag hittar inte tråden nu, men enligt den bild som kom upp i höstas stod det ungefär så.
sen kan man ju strunta i det
Om det står att den är privat och inte får användas så har jag inga som helst tolkningssvårigheter.
OK, låt mig då ställa frågan så här: Har man stöd i lagen att förbjuda någon att använda bron?
OK, låt mig då ställa frågan så här: Har man stöd i lagen att förbjuda någon att använda bron?
Låt mig ställa en motfråga. Får du förbjuda andra att använda dina privata saker?
Javisst, och varför skulle det inte gälla alla?
Du får inte förbjuda någon att använda en privat väg, dvs gå på den (om det inte är något i stil med en garageuppfart). Är en bro annorlunda?Låt mig ställa en motfråga. Får du förbjuda andra att använda dina privata saker?
Låt mig ställa en motfråga. Får du förbjuda andra att använda dina privata saker?
Du bortser från att saken är ju betydligt mer komplicerad här. Det handlar om ju en fast installation på mark som inte är privat utan allmän. Dessutom står den på två nationalparker.
Jag är ingen jurist, i så fall kanske svaret är lätt att ta reda på. Men det löses knappast med ett allmänt resonemang med enkla jämförelser.
Kan tänka mig att de har stöd i lagen om bron är en säkerhetsrisk.
Liknande trådar
- Svar
- 4
- Visningar
- 1 K
- Svar
- 3
- Visningar
- 703
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips