Brädan på ryggen

Efter att ha läst igenom de flesta articklar på denna sida för att slippa upprepa onödiga frågor blir jag nog ändå tvungen att fråga...
Vad är ett vettigt sätt att bära brädan på för att prova på att göra lite lättare toppbestigningar? Går det att fästa på en vanligt ryggsäck? Bärs den lodrätt? Var kan få tag på eventuell utrustning och vad behöver jag i så fall? Tacksam för tips och ideer från mer erfarna!

mvh
/jonas

Polarn har en väska från DaKine som har fästen för brädan, man bär den lodrätt. Väskan verkar iallafall bra.

En kompletterande fråga är vad man har på fötterna när man inte har brädan där. Snöskor? De är så himla dyra bara, måste snöskor vara värsta hitechprylen?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Vadå dyra snöskor?

Inte så hemskt farligt tycker jag för 997:- plus frakt 100:- får man ett par TSL 225 från http://www.telemark-pyrenees.com (ingen tull eller moms nu när vi är med i EU) jämför det med en veckas liftkort i Linvallan ;-) 1055:- så är ju snöskorna rena fyndet!

/Dag

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips