Bra solglasögon?

Vad använder folk egentligen? Kikade lite på globetrotter.de och de säljer ju främst två märken, Julbo och Rudy Project. Spontant blev jag intresserad av Julbo Atlas eller Colorado. Rudy är ju mer cykelglasögon, de saknar liksom den rätta trekkingkänslan. Dessutom har jag redan att par gigantiska Rudy Tayo.

Förslag på liknande modeller? + butiker i Sverige (typ Göteborg) där man kanske man klämma lite på dem innan man köper dem från Globetrotter. Sverige är rätt dyrt så det kan nog löna sig att samla ihop till en beställning därifrån, eller vad tror ni?
 
Sitter fast?

Själv så letar jag efter ett par bra solglasögon som sitter fast med något runt så att man inte tappar dom eller att dom rör sig.
Läste om några i en tidning (turist?) men vet inte vad dom säljs.
Någon som har någon idé?
MVH
KIM

battleangel; sa:
Vad använder folk egentligen? Kikade lite på globetrotter.de och de säljer ju främst två märken, Julbo och Rudy Project. Spontant blev jag intresserad av Julbo Atlas eller Colorado. Rudy är ju mer cykelglasögon, de saknar liksom den rätta trekkingkänslan. Dessutom har jag redan att par gigantiska Rudy Tayo.

Förslag på liknande modeller? + butiker i Sverige (typ Göteborg) där man kanske man klämma lite på dem innan man köper dem från Globetrotter. Sverige är rätt dyrt så det kan nog löna sig att samla ihop till en beställning därifrån, eller vad tror ni?
 
Test i Runner's world

Runner's world hade ett test i sitt senaste nummer med ett antal olika modeller där många av de testade modellerna levereras med utbytbara glas.
Hursomhelst så fanns det flera modeller som såg bra ut, fick bra omdömen, samt ansågs vara bra vid löpning vilket talar för att de kan funka väldigt bra i friluftslivet också.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.