Tips på: Solglasögon, Handduk och Kudde

Hej

Hoppas en samlingstråd är ok?

Jag söker ovan 3 saker, Istället för en frottéhandduk hemifrån skall jag försöka hitta en som passar för uteliv, någonting som verkligen suger upp efter ett bad eller som handduk för händer och är snabbare torkande än ovan, några tips?

Kudde är nog ett måste för mig för att kunna sova hyfsat bra, ligger oftas hemma på sidan men vet ej hur det blir i tält, något förslag?
Är aningen tveksam till OM en uppblåsbar funkar men är öppen för förslag.

Slutligen Sport/Frilufts solglasögon.
Jag tänkte köpa ett par http://www.rudyprojectuk.com/rydon-outdoor.html#SN795687ME men kan inte hitta en butik i sthlm som har dom inne.
Men det är denna "typ" av glasögon jag söker, några förslag?

Ovan saker är kvalité viktigare än pris och jag är öppen för förslag.
Dock har jag inte någon plan på att jaga vikt så till den grad att jag sover utan kudde tex, ej heller torka mig med mina kläder osv.

Så uppskattar tips och råd :)
 
Handduk.
jag använder en sea to summit, vet inte vilken modell...bara kolla naturkompaniet eller så.

Kudde.
Själv använder jag mina kläder som kudde. Stoppar dom i en packpåse och virar fleece tröjan runt om så halkar det inte iväg och är mjukt emot ansiktet.
har också tittat på en del uppblåsbara...men det kändes bara onödigt.

Glasögon...kan inte råda dig på något specifikt på den punkten, jag tar vad jag har...funkar alltid :)
Men dom du länkar till är snarlika de cykel glasögonen jag har, kolla i sådana affärer :)
 
Om du bor i Stockholm så har Decathlon billiga och bra/tåliga tunna handdukar i alla möjliga storlekar och färger dessutom. Finns antagligen på deras webshop också. Daglig användning i Australien i fem veckor och sedan två år till badhuset, ute....

Kudde är nog bara att prova, IKEA har haft billiga små resekuddar. Jag har svårt

/Andreas

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 
Handduk hittar du i vilken friluftsaffär som helst, allt från minimalistiska till badlakan. Om du är lagd åt det minimalistiska funkar också wettex fint :).

Kudde: att använda sina kläder fungerar oftast perfekt men ibland har jag inte så tjocka/varma lager med mig och då är åtminstone för mig en kudde bäst. Mitt tips är Expeds uppblåsbara. Den finns med och utan fyllning, den med fyllning känns stadigare och skönare tycker jag.

Solglasögon väljer du bäst i sportaffären, macken brukar också ha både bra och prisvärda.

Om du vill ha speciellt märke så är ju Rudy bra, Julbo likaså.

//J
 
Slant med mobilen☺. Jo, uppblåsbara kuddar är inte så sköna och jag gissar att dom kanske tom är tyngre än en vanlig stoppad minikudde i samma storlek

Skickat från min SM-G800F via Tapatalk
 
Blis har scysst solbrillor finns ju på Intersport te.x.
Man får dom standard med både spegel och orange glas.
Väldigt brett användingsområde man får med dom glasena

Dom är ju inte som Oakley m.m men mycket bättre pris.Typ en 5-600 spänn.Jag fick loss för halva priset på en rea.desutom
 
Mirakeltrasa är bra som minimalistisk handduk. Dunjacka i t-shirt fin som kudde.

Jag har slipade fotokromatiska glas i mina "solglasögon".

Tänk på att ha sidoskydd på snö eller vatten. Snöblindhet är förödande.

Thure
 
Jag använder en handduk av fabrikat Phoxx köpt på XXL för runt 50 kr. Även CO har friluftshandduk under fabrikat Asaklitt.
Som kudde har jag alltid använt ett tunnt bomullsörngott som jag stoppar ex tröjan i när det är dags att sova.
 
Som kudde använder jag en sån där vattentät packpåse med rullstängning. Jag fyller den med en tunn dunjacka eller nåt annat mjukt och stänger den med lagom mycket luft instängt. På så vis behövs ingen separat kudde i packningen.
 
Wettex är riktigt bra. Torka och vrid ur, torka igen. Helt torr i ett nafs på 2 urvridningar. Dessutom kanon till tältduken efter regn.
Packpåse med fleecejacka som kudde.
Polaroidglasögon funkar ypperligt; mättade färger och även bra på att ta bort vattenreflexer vid fiske. Leech är en av många www.leechestore.com
 
Tack för alla bra svar, jag har noterat och sprungit runt i dag och klämt och känt på saker, dessa 2 stack ut

Kudde:
COCOON AIR CORE PILLOW UL
http://www.naturkompaniet.se/cocoon-air-core-pillow-ul

Den blir riktigt liten i sin påse och känns riktigt skön på ytan, inte ultralätt som kanske många här vill ha men den har fått en bunt bra recensioner.

Handduk:
TRAVEL SAFE TRAVEL TOWEL L
http://www.naturkompaniet.se/travel-safe-travel-towel-l
Här är jag inte lika säker, den var helt enormt stor, kanske mest tänkt för backpackers när man reser, men jag gillade materialet och man kanske kan klippa den i två delar?

Nåja skall fortsätta i morgon och då kollar jag upp glasögonen ni tipsade om.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Johan123 Tips på Wiresåg? Utrustning allmänt 28
evinrude Tips på lätta karbiner med bra kvalitet? Utrustning allmänt 13
Annnaa Tips på syntetsovsäck 3 säsong Utrustning allmänt 12
Cuba Cola GRANITE GEAR Crown 2 60 ? Tips på lättare säck? Utrustning allmänt 7
tsebring Söker tips på bra zip-lock påsar Utrustning allmänt 5
Kogoyo Tips på kikare: lätt, grym optik, hyfsad förstoring, rimligt pris Utrustning allmänt 65
Simonsimonsson Söker tips på Remfästen till Klättermusens hålband. Utrustning allmänt 5
Johan123 Önskar tips på lätt och delbar kajakpaddel i glasfiber Utrustning allmänt 20
mindful Tips på 3 säsongssovsäck Utrustning allmänt 10
Sverker G Tips på kikare Utrustning allmänt 15
joa_bj Tips på microfiberhandduk? Utrustning allmänt 21
NaturBoel Tips på bra och vattentäta walkingskor sökes! Utrustning allmänt 2
cloud76 Tips på snabbingångna vandrarkängor! Utrustning allmänt 14
Silver Fang Tips på ryggsäckar Utrustning allmänt 5
Silver Fang Tips på kläder och utrustning för dagsvandring och fiske Utrustning allmänt 0
croby Tips på lämplig Vandringsryggsäck? Utrustning allmänt 4
Pasjostrom Tips på "allroundryggsäck" ca 40-45l Utrustning allmänt 15
Bjofa Tips för barnfamilj (barn på 4 och 2 år) för vår/sommar/höst tältningar Utrustning allmänt 10
croby Tips på vandringsskor? Utrustning allmänt 12
salvion Tips på Strumpor till kängor sökes Utrustning allmänt 19
dmchris Tips på damasker Utrustning allmänt 3
ÅsaRosa Tips på bra Kylväskor till kajaken Utrustning allmänt 9
arjemma Tips på sportklocka? Utrustning allmänt 8
Mattias1981 Tips på ny klocka Utrustning allmänt 21
osiriz Hjälp en nybörjare med tips på utrustning Utrustning allmänt 6
UteMats Tips på bra vandringsstav Utrustning allmänt 14
tango Tips på bra tålig walkie-talkie PMR-bandet Utrustning allmänt 34
mattias_uno Tips på knivblad? Utrustning allmänt 4
ricke Önskar tips på valningsfria turskidor med stålkant Utrustning allmänt 0
Härkila Tips på "bra att ha" Utrustning allmänt 10
jsandevarn Tips på vandringsstavar Utrustning allmänt 14
Gun-valld Tips på billig ryggsäck Utrustning allmänt 4
Gunnar81 Tips på vandrarstavar? Utrustning allmänt 3
T.Valentin Tips på vattenrengöring och ryggsäckar Utrustning allmänt 4
niking Tips på bra finbryne sökes Utrustning allmänt 79
MagArne Tips på prisvärd ficklampa för 300kr Utrustning allmänt 13
niklaz Tips på låg sko med styv sula för vardagsbruk Utrustning allmänt 3
MAW Nybörjare behöver tips på prylar! Utrustning allmänt 2
nrtwo Tips på underställ i ullfrotté motsv? Utrustning allmänt 5
Birnir Tips på knivblad Utrustning allmänt 4
Jontti80 Tips på bra vandringskängor Utrustning allmänt 6
mca0106 Köpa snöskor - tips på butik? Utrustning allmänt 4
masode Tips på tålig mobil? Utrustning allmänt 5
EsoxLucius Tips på allroundkniv. Utrustning allmänt 32
ljaw Tips på skotorkning Utrustning allmänt 2
Slaghöken Tips på sociala tidsfördriv Utrustning allmänt 13
Loxley Tips på utrustningslista Utrustning allmänt 7
alven Tips på jaktkniv Utrustning allmänt 8
arv Tips på vattentät radio? Utrustning allmänt 1
BKD Tips på bra termometer? Utrustning allmänt 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.