Bra skogar runt Göteborg?

Grymt trevlig tråd, frågade mig nämligen själv samma sak. Bor numer intill Skatås och tänkte bege mig ut tillsammans med tjejen för att gå in lite utrustning och skulle vilja ha tips på vad det finns för vindskydd i skogarna? Förstått att det finns något vid Stentjärnarna men har läst att det kanske sunkat ihop? Vad finns det annars för vindskydd inom en endagsetapp från skatås?

finns en scout stuga en bra bit ut mot hindås. vindskyddet vid getryggen är nedgånget som satan. sen finns det ett vindskydd 1 timman innan herkules gården i Mölndal. finns också ett där Hallandsleden blir till bohusleden i lindome. bohusleden.se är funkis om man vill kolla runt lite kartor.

sitter på telefonen nu men kan länka när jag kommer hem.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
finns en scout stuga en bra bit ut mot hindås. vindskyddet vid getryggen är nedgånget som satan. sen finns det ett vindskydd 1 timman innan herkules gården i Mölndal. finns också ett där Hallandsleden blir till bohusleden i lindome. bohusleden.se är funkis om man vill kolla runt lite kartor.

sitter på telefonen nu men kan länka när jag kommer hem.

Aha, hade varit grymt tacksam om man kunde få några ungefärliga kartpositioner på de som ligger ut efter vildmarksleden, tror det blir där ut i första hand. Men även andra i kringtrakterna är såklart intressant för senare turer.

För några år sedan bodde jag i Göteborg och besökte de flesta områdena men Vättlefjäll mitt i veckan kan vara underbart, tomt, tyst och underbar vildmark. Men min definitivt bästa plats ligger ute i Risveden, man följde leden en bit för att sedan vika av och gå rakt genom skogen till en liten tjärn som hade en liten udde som var perfekt att slå läger på.

Om man åker utåt Lerum och floda så finns det underbar paddling och med några lyft kan man få uppleva tystnad och vildmark.

Det ja gskulle tipsa om är att våga ge sig av från vandringslederna och upptäcka nya platser. Folk går sällan utanför preparerade leder och missar då många fina platser.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips