Bra pjuck till aidning

Mina kängor från norska insatsstyrkan funkar inte så bra till aid, inte heller ett par vanliga klättergummin...så, jag letar efter ett par lätta och starka dojjer med högt randgummi. Finns det eller är det ett par hedreliga storskor som gäller?

FIGHT DA GRAVITY!

Jag har kört en del med min polares La sportiva Trango. De funkar riktigt bra, även för lättare friklättring. Annars använder jag storskor (läder) att aida med.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
För långa aidturer är La Sportiva helt klart bäst.

Trango Plus EVO är den fodrade varianten och Trango S EVO är den lite lättare och ofodrade.

Jag har använt mig av båda under många års tid, fram tills idag har jag slitit ut tre par Trango Plus och just nu har jag Trango S.

Skorna har följt mig på 40+ bigwalls och jag är helnöjd!

Tips, lämna skorna till en skomakare så han kan sätta på en extra gummirand på tådelen, då får du många fler replängder ur skorna. Jag har låtit Lundhags sätta på gummi på mina och det har varit suveränt!

Peace!

Finns det några affärer i STHLM som har dessa skor för utprovning? Okej jag är lite av en rookie på aid så jag behöver kaske inte satsa på ett par skor som kostar mer än mitt aidrack. Jag kommer att hålla mej till sjötaket å Tunaberg och lite andra A1-C1 turer ett tag framöver.

BLA BLA GRAVITY!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips