Bra klättring i Schweitz???

Jag ska resa till sydvästra Schweitz och klättra lite. Behöver lite tips på bra klättring eller tips på en bra klättersajt över området.
Malin

Det finns tre mycket bra klätterförare som tillsammans täcker hela Schweiz. De heter Plaisir sud, west och ost. Jag skulle tro att det är sud versionen du ska ha och den kom ut i en ny upplaga förra året.
Om du väntar någon dag så kan jag skicka webbadressen till författaren/förlaget i Schweiz.
Jag vet inte riktigt vilken typ av klättring du är intresserad av så det är svårt att ge något bra resmålsförslag.

Hälsningar Johan

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Varför Schweitz när det finns Enskällaboberg?

Hej Malin!

Trevligt att du och Thomas fattat tycke för klättring. Hör av er när ni kommer hem så ska ni få en privat guidning i Värnamos eget Yosemite, Enskällaboberg!

Viktor

www.filidor.ch

Texten i föraren Plaisir sud är på tyska, italienska och franska men du behöver inte kunna något av dessa för toposarna är så bra. Alla förarna går att beställa direkt från hemsidan (för mig funkade det bra).
Det kan vara så att det är West versionen du ska ha, sud täcker ungefär till Martigny-Brig.

Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips