Bra däck till cyclocross?

Någon som vet vilka däck som funkar bäst på en sådan?

Jag cyklar nog 65% asfalt resten grusväg och lättare stig.

För snällare grusvägar och asfalt fungerar vilka racerdäck som helst, satsa på lite bredare så slipper du genomslagspunka.

Om du skall ut på dåliga vägar och traktorstigar är nog ett riktigt CX däck att föredra, genom att greppet är betydligt mycket bättre. Dock slits dessa däck jättefort på asfalt.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Är ju det med greppet som ställer till det på mina lv däck.

Kan ju bli lite stigar med både lera och gräs. Brukar dock undvika dom värsta lerhålen. För det har jag min mtb :)

Jag har Continental, Cyclocross Race däck, vikbart, 35-622, de har mjuk stomme och ger förvånansvärt bra grepp med tanke på mönstret.

Continental

har många snarlika däck som heter Sport Contact och liknande. Dessa har jag bra erfarenhet av på liknande cyklar som din. (Mina cyklar används mest för pendling och mest på asfalt men även en del på grusstigar.)

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips