Bra butiken Online eller Göteborg att köpa utrustning ifrån?

Som topic står, så undrar jag om ni kan rekommendera några bra butiker för lite utrustning?
Det jag behöver är framförallt, cykelbyxor, cykelhandskar, glasögon, hjälm och även för däck men det är inte ett måste då jag redan funnit dom för ett bra pris på cykelhuset i göteborg.

Online butiken funkar bra även dom!

mvh

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kollat runt lite och det är svårt att matcha i priset faktiskt. Skall man ha bättre får man gå upp rejält i pris verkar det som.

Tackar, kommer väl att köpa saker på city isf.

http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/talt/014116/everest-travel-4

Vad tror om detta tält att använda för en cykeltur genom Japan, för "dåligt"?

Skulle du inte cykla ensam? För då låter det lite stort och onödigt tungt med 5,4kg. Det mindre Everest travler bike 2 känns väl som mer tilltalande med 2,1kg men fick inte så lysande kritik i en annan tråd http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=50239&highlight=EVEREST+TRAVEL+BIKE så risken är att det gäller tältet du tittade på också.

Mjo sant såg att det var för 4 pers, har en budget runt 3000 egentligen men 1000kr är ju svårt att motstå!
Ska kolla runt på trådarna...
Har problem att hitta bra hjälmar, tycker alla hjälmar jag hittar på prisjakt är fula som stryk :(
Giro Xen 08 funder jag lite på att testa i butik, den såg väl "någorlunda" ok ut,
Yakkay hjälmarna finns bara i Danmark och övriga Europa och orka inte beställa därifrån :(

Skall du cykla ensam!? Jaha... ja min kommentar gällde ju då tält för 4 personer som inte är så vanligt förutom i bilcampingsammanhang. Ja om du är ensam skulle jag vilja påstå att det finns en uppsjö med bra och lätta tält som kostar under 2000. För många för att ge ett omedelbart bra svar utan att veta mer om hur du tänkt använda det. Risk för regn, risk för stark vind, risk för snö?

Jag har en fråga förresten vad gäller Pakethållare, är dom verkligen så dyra? 1000kr??

Stänkskärmare, är dom svåra att montera på själv? Tycker dom förstör utseendet på cykeln, finns det mycket att välja på normalt sätt , då min Scott inte kom med några förinstallerade.

Fula? - stänkskärmar och hjälm. Det finns en bra nytta med dem. I synnerhet hjälm som ventilerar rejält.

Dyra? - tält o pakethållare. Kolla på små, smidiga och lätta tält (provpacka cykeln). Gällande pakethållare så finns det goda skäl att välja pakethållare som andra långfärdscylister valt. Innan du köper, läs gärna vad de välbereste skriver på sina bloggar och hemsidor om sin utrustning.

Butiker? - i Göteborg har vi förträfflige Anders på Veloform i Majorna (väl värt ett besök om man är öppensinnad, adress på www.veloform.se) och i Allingsås ligger Allebike som också har webutik med vad som sägs vara riktigt bra priser (även om hemsidan är lite jobbig www.allebike.nu).

Andra långcyklare hittar du länkar till här på forumet tror jag... Lycka till!

Skall du cykla ensam!? Jaha... ja min kommentar gällde ju då tält för 4 personer som inte är så vanligt förutom i bilcampingsammanhang. Ja om du är ensam skulle jag vilja påstå att det finns en uppsjö med bra och lätta tält som kostar under 2000. För många för att ge ett omedelbart bra svar utan att veta mer om hur du tänkt använda det. Risk för regn, risk för stark vind, risk för snö?

Japan under sensommaren, vind förmodligen, och regn men det blir väl inga extrema förhållanden direkt kan jag väl inte tänka mig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips