Bor i bushen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nu väntar vi på att TS berättar lite mer. Foto och beskrivningar. Något vi kan lära oss. Annars är det meningslöst, någon som bara söker uppmärksamhet. Don't feed the trolls !!
jag är inte intresserad av uppmärksamhet men däremot att kunna ha intressanta samtal med människor som älskar naturen och vill lära sig överlevnadsteknik .
 
Senast ändrad:
Börja då att berätta din historia annars faller ju hela ditt syfte.
Som du redan sett finns viss frustration bland forumets medlemmar. Att börja en berättelse " Hej, jag heter Rulle..." och sedan inte ta det vidare resulterar i sånt.
den här tråden skapade jag för sdom som är intereserade av överlevnadsteknik som jag har hållt på med i flera år , och för dom som vill bo , leva i skogen eller bara har frågor ,negativa otrevliga kommentarer får inga svar
 
Börja då att berätta din historia annars faller ju hela ditt syfte.
Som du redan sett finns viss frustration bland forumets medlemmar. Att börja en berättelse " Hej, jag heter Rulle..." och sedan inte ta det vidare resulterar i sånt.
exakt vad vill ni veta om min historia ? har vistas ute i naturen hela livet i stort sett
kan inte berätta hela mitt liv på denna tråd fråga gärna mera exakt vad du vill veta?
 
exakt vad vill ni veta om min historia ? har vistas ute i naturen hela livet i stort sett
kan inte berätta hela mitt liv på denna tråd fråga gärna mera exakt vad du vill veta?
Eftersom du gett sken av att ha saker att berätta och du ansett det värt att annonsera till forumet är det inte mycket begärt att du faktiskt berättar, liksom även andra efterfrågat.
Ska andra dra ur dig allt som nån skulle vilja veta så är det, som även det skrivits, en meningslös tråd.
Sannolikt är det mängder av människor här på utsidan som tillbringat oräkneliga timmar, dygn, veckor och månader i naturen. Somliga sammanlagt kanske mer tid än du totalt levat.
Den som inte ids berätta ska inte heller förvänta sig vara tillräcklig intressant för att andra ska lirka ur eventuellt intressanta eller lärorika saker.
 
Eftersom du gett sken av att ha saker att berätta och du ansett det värt att annonsera till forumet är det inte mycket begärt att du faktiskt berättar, liksom även andra efterfrågat.
Ska andra dra ur dig allt som nån skulle vilja veta så är det, som även det skrivits, en meningslös tråd.
Sannolikt är det mängder av människor här på utsidan som tillbringat oräkneliga timmar, dygn, veckor och månader i naturen. Somliga sammanlagt kanske mer tid än du totalt levat.
Den som inte ids berätta ska inte heller förvänta sig vara tillräcklig intressant för att andra ska lirka ur eventuellt intressanta eller

Eftersom du gett sken av att ha saker att berätta och du ansett det värt att annonsera till forumet är det inte mycket begärt att du faktiskt berättar, liksom även andra efterfrågat.
Ska andra dra ur dig allt som nån skulle vilja veta så är det, som även det skrivits, en meningslös tråd.
Sannolikt är det mängder av människor här på utsidan som tillbringat oräkneliga timmar, dygn, veckor och månader i naturen. Somliga sammanlagt kanske mer tid än du totalt levat.
Den som inte ids berätta ska inte heller förvänta sig vara tillräcklig intressant för att andra ska lirka ur eventuellt intressanta eller lärorika saker.
jag har nog spenderat mer tid i skogen en dom flesta här kan du göra eld utan tändare?
har du fångat krokodil och överlevt i djungel?
har du bott i skogen?
har du överlevt i naturen med bara en kniv?
snacka kan vem som helst göra du behöver inte skriva mer på min tråd då du är arrogant och otrevlig människa
 
jag har nog spenderat mer tid i skogen en dom flesta här kan du göra eld utan tändare?
har du fångat krokodil och överlevt i djungel?
har du bott i skogen?
har du överlevt i naturen med bara en kniv?
snacka kan vem som helst göra du behöver inte skriva mer på min tråd då du är arrogant och otrevlig människa
Varför berättar du inte om hur du fångat krokodil och överlevt i djungeln istället för att bara hävda det?
Som det är nu är du ungefär som den där Rossi (https://www.nyteknik.se/energi/kall-fusion-nu-ska-den-vara-klar-for-produktion/130344) som hävdar att han har en svart låda som ingen fått titta i som genererar mer energi än man stoppar in.
I fallet med Rossi är det inte så vetenskap och entreprenörskap går till, och han visade sig mycket riktigt vara en bluff.
Nu säger inte jag att du är en bluff, men precis som med Rossi så gör du felet att du inte berättar hur den svarta lådan fungerar först för det är det vi ändå kommer ställa frågor om. Du ger oss påståenden och ber oss fråga saker medan vi säger "berätta dina intressanta historier".
För i slutändan är det du har av värde historier som du kan berätta om dina upplevelser. Hade du velat dela erfarenheter hade du haft en youtube-sida eller jobbat som guide för jag gissar på att i princip alla här på utsidan har gjort upp eld utan tändare.

[raderat /admin]
 
Senast redigerad av en moderator:
En del hårda ord i denna tråd. Till TS vill jag dock säga: att jag tycker det du berättat hitintills är mycket intressant och jag vill gärna veta mer. Hur tycker du att du förändrats av den tid du levt i skogen? Ser du några nackdelar med att bo där ute?
 
Varför berättar du inte om hur du fångat krokodil och överlevt i djungeln istället för att bara hävda det?
Som det är nu är du ungefär som den där Rossi (https://www.nyteknik.se/energi/kall-fusion-nu-ska-den-vara-klar-for-produktion/130344) som hävdar att han har en svart låda som ingen fått titta i som genererar mer energi än man stoppar in.
I fallet med Rossi är det inte så vetenskap och entreprenörskap går till, och han visade sig mycket riktigt vara en bluff.
Nu säger inte jag att du är en bluff, men precis som med Rossi så gör du felet att du inte berättar hur den svarta lådan fungerar först för det är det vi ändå kommer ställa frågor om. Du ger oss påståenden och ber oss fråga saker medan vi säger "berätta dina intressanta historier".
För i slutändan är det du har av värde historier som du kan berätta om dina upplevelser. Hade du velat dela erfarenheter hade du haft en youtube-sida eller jobbat som guide för jag gissar på att i princip alla här på utsidan har gjort upp eld utan tändare.

Om du inte ens orkar skilja på versaler och gemener, varför ska vi då ens orka fråga dig något då du visar ett uppenbart ointresse att faktiskt berätta något på ett sätt som fångar uppmärksamheten?
Den sista meningen ser jag som ett personangrepp. Om du inte är intresserad av denna tråd står det väl dig fritt att låta bli att läsa den?
 

clindh

Forumvärd
Jag stänger denna tråd, TS ställer inga frågor att diskutera runt, och som en AMA (ask me anything) är den klen när det inte finns grundinformation att utgå ifrån med frågor

Om TS vill diskutera något, skapa då tråd om den specifika frågan. Vi har ett forum för bushcraft tex. Om TS mest vill berätta om sitt liv i skogen så starta en blogg.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.