Blus för vandring.

Craghoppers Kiwi får bra omdömen av användare runt om på nätet (ex på amazon.co.uk) men jag har inte lyckats hitta någon som jämför Craghoppers 65/35 med Fjällrävens g-1000.

Är dom likvärdiga så borde Craghoppers vara ett riktigt fynd, finns för £14-18 nu i och med påskrea.

Om man inte har nåt emot att se ut som en mupp är en militärskjorta (-blus?) ett utmärkt alternativ. Kan fås för bortåt en tia på en överskottsaffär.

406Oliv.jpg

Fast de ska man inte stirra sig blind på, man måste känna o titta på tyget också
65/35 finns ju i allt från grovt g1000-tyg till slankiga ej vindtäta skjortor

Vilket är anledningen till att jag är nyfiken om det är någon som jämfört Craghoppers och Fjällrävens 65/35-tyger rakt av. Tyget i Kiwi ska tydligen väga 260g/m^2 så det är inte jätte tunt.

Aktuellt

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”Som ett bibliotek – fast med frilufts- och sportutrustning”

I över 120 kommuner kan du låna friluftsutrustning hos Fritidsbanken – den prisbelönta föreningen som vill sänka trösklarna till naturen.

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips