Bloggar

Jag vet inte om det redan finns ett sånt här ämne, men jag tycker i alla fall att det ska finnas ett.
Ett ämne där vi kan länka våra personliga bloggar om friluftsliv, om ni nu har sånna?

Jag kan börja med min blogg: friluftsemma.se :)

Friluftslivsblogg

Jag bloggar en del om livet i Lappland. Hur det är att leva som guide och hundspannsförare. Det smyger även in en del produkttester, tips, turbeskrivningar och exploateringspolitik. Gruvor, skogsbruk miljötänk m.m. Det speglar helt enkelt mitt liv ganska bra!

Läs och kom gärna med synpunkter.
Mattisblogg.

Mvh
/ Matti i Jokkmokk

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Har ni fler förslag på aktiva bloggar om friluftsliv så får ni gärna skriva ner dem här :) Det var inte många av de tidigare länkade bloggarna som fortfarande var aktiva eller ens fanns kvar.

Finlandssvensk friluftsblogg.

Vi är två friluftsmänniskor som bloggar en del om våra äventyr. Om några veckor åker vi till Spanien för att vandra pilgrimsvandringen Camino Frances till Santiago de Compostela, titta in!

www.friluft.fi

Länkar till en sorts sammanfattning över mina turer och sen får ni leta er vidare till varje blogg på respektive tur i högermenyn. De tre sista resorna har jag inte orkat dela upp än, så vill ni läsa får ni gå in på den nyaste och sen leta er bakåt. Det finns även en meny via de fyra bilderna i toppen, beroende om ni vill läsa om cykling eller paddling eller vandringsklättring. :)

http://www.lostcyclist.com/cv/

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.