• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bli rik!

Hur många företag förutom Pricer är verksamma inom området elektronisk prismärkning (Electronic Shelf Label)? :) Vet aktiemarknaden att deras grundpatent är mer än 20 år gammalt och alltså har gått ut? :) http://v3.espacenet.com/textdoc?DB=EPODOC&IDX=EP0228377&F=8&QPN=EP0228377

Rik kan man bli genom att hålla sina utlägg små. Själv kan jag inte ens minnas när jag senast åt ute, Mac-D undantaget. Möjligen en restaurang i Lofoten för tre år sedan. Nej, det var nog klätterklubbens årsmöte för två år sedan - som var gratis.
 
Hej Ingemar,

Vill du ha detaljerad information rekomenderar jag Pricers hemsida: http://www.pricer.se

Kortfattat kan man säga att Pricer vid årskiftet hade 60 procent av världsmarknaden, med stora installationer hos Carrefour (världens näst största detaljhandelskedja), Metro (tredjen störst) och Ito Yokado (Asiens största kedja). Den i särklass farligaste konkurrenten för närvarande är franska SES med 26 procent. Nu ska det sägas att SES har gått mycket starkt sedan årskiftet och ökat mer än Pricer både avseende orderingång och omsättning. SES är också, till skillnad från Pricer, ett vinstdrivande företag. Det postiva med SES framgångar på sistone är att det visar att kedjorna verkligen börjat anamma ESL.

Jag tror för övrigt också på att hålla nere utgifterna. Investerar man samtidigt regelbundet en del av sina inkomster och är beväpnad med tålamod, så har man förutsättningar att bli hyfsat rik.

Mvh/Fredrik
 
Helt klart läge att försöka utsträcka sommarens seglats till Rügen. Har ännu aldrig kommit längre söderut än Bornholm med båten, en båt som utan ansträngning torde ha en lastförmåga på minst 500 kg. Georg, vilken är den från Sverige och sjövägen lättats tillgängliga tyska östersjöhamnen med storköpsbutikerna Real och Aldi eller motsvarande? :)
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.