Blå bandet någon?

HBB K2

Lite synd att man inte kan paddla blåbandet i en k2, då reglerna säger att det måste vara en K1. Jag provade att föreslå att K2 skulle kunna användas till HBB juryn, men fick avslag. Några av hedersmedlemmarna har dock paddlat i Yoo-A-Kim om jag minns rätt.
 
Re: HBB K2

rexpilen; sa:
Lite synd att man inte kan paddla blåbandet i en k2, då reglerna säger att det måste vara en K1.

Som jag sagt förut.

* Vill du paddla HBB för att bli mediakändis, få ditt namn i fina listor och erkänd som tuffing bland kompisarna? Då paddlar ni i varsin K! och följer alla regler.

* Vill du klara dina personliga mål. Njuta av naturen och alla andra upplevelser, men ger fullständigt katten i vad andra tycker. Då kör du i K2 om du känner för det. Du har visserligen inte klarat HBB, men DU har paddlat Svenska kusten. Om det är det du känner är det viktiga, kör på det.


Om jag tex paddlar enligt reglerna. MEN även rundar Öland och Gotland skulle jag säkert bli diskad. Men vill jag göra det så gör jag det. För först då har jag verkligen paddlat Svenska kusten.
 
Charmen med regler

Så vitt jag förstått är HBB:s grundare Jim Danielsson ganska förtjust i att sätta upp små "regler" för sin paddling - t ex när han erövrar fyrar (se "148 dagar i havskajak"). Jag antar att de strikta HBB-reglerna är ett utslag av detta.

Förmodligen satte Jim upp de regler som han själv tyckte kändes kul, trevliga och tillräckligt utmanande. Om man själv vill erövra HBB har man inte riktigt samma villkor, eftersom man inte kan sätta upp reglerna själv.

Slutsatsen blir att om man vill ha lika kul som Jim, får man helt enkelt sätta upp sina egna regler. Vill man gå hela vägen, kan man ju sätta ett namn på regelsamlingen, och ge sig själv ett diplom när man är klar. ;-)

Det finns helt klart en charm i att anta en färdigformulerad utmaning. Men om vill få ut det bästa av sina ansträngningar (så bra minnen som möjligt etc.), tror jag det trevligaste är att bara göra som man vill. Det är ju framför allt mot sig själv man tävlar.

/micke
 
Re: Strömmar och ishinder.

thureb; sa:
Utmed ostkusten av Sverige är det huvudsakligen nordliga strömmar men ofta sydlig sjöbris. Utmed Sveriges västkust är det tvärt om (Baltiska strömmen).
Thure

På så vis, både strömmen och vinden hjälper en norrut. Då verkar det nästan klokt att paddla just norrut.

Leif...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
olaab Nyfiken på kajakval för Blå Bandet... Paddling allmänt 29
aizing Blå Bandet Paddling allmänt 0
delfinen Blå Vita Bandet har ny hemsida Paddling allmänt 0
nippon Blå bandet Paddling allmänt 2
kennedy Blå bandet Paddling allmänt 1
zzz Blå-Vita Bandet Paddling allmänt 1
Blå vita bandet? Paddling allmänt 2
seayak Blå Bandet - urspårat? Paddling allmänt 46
1145 ang. regler för "Blå bandet" Paddling allmänt 1
Blå bandet Paddling allmänt 1
Lasse Be Blå Jungfrun? Paddling allmänt 9
Elkie Blå Band-paddlare försvunnen....! Paddling allmänt 43
malundin Blå Jungfrun Paddling allmänt 2
lukke Blå Vågen Paddling allmänt 1
Tomppa Finlands blå-vita band Paddling allmänt 0
delfinen Blåvita bandet och insjöbandet vuoksenbandet år 2017 Paddling allmänt 1
delfinen Blåvita bandet och stora skärgårdsbandet år 2016 Paddling allmänt 1
PS-VKF Första målgång i K2-Bandet Paddling allmänt 0
delfinen Stora Skärgårdsbandet och Blåvita Bandet säsongen 2015 Paddling allmänt 0
delfinen Stora Skärgårdsbandet - Blåvita Bandet Paddling allmänt 5
Pekka Paddlare Blåvita Bandet och Skärgårdsbandet säsongen 2013 Paddling allmänt 0
delfinen Blåvita Bandet och Skärgårdsbandet Paddling allmänt 0
delfinen Finska kusten sommaren 2011 - Blåvita bandet Paddling allmänt 2
delfinen BLÅVITA BANDET har fått en lillabror, SKÄRGÅRDSBANDET Paddling allmänt 6
delfinen Nya erövringar av det Blåvita Bandet ! Paddling allmänt 0
delfinen Två-nya-erövringar-av- det-rödvida bandet Paddling allmänt 4
delfinen Blåvita Bandet har fått en tvillingbror Paddling allmänt 1
friluftaren Någon som vet vilket format filmen kommer i? Paddling allmänt 16
krilars Söker någon som utför kajakreparationer Paddling allmänt 6
ChrL Söker neoprenlucka till Necky Looksha. Någon som säljer alt. kan sy? Omkrets 124cm, bredd 29cm, längd 46cm Paddling allmänt 1
PK Neelix Är det någon som har erfarenhet av Oru eller Nortik? Paddling allmänt 10
kennet_arvidsson Är det någon som testat/köpt Havkajak Coast-Trip 495 Paddling allmänt 0
Struensee Någon som hyrt packrafts? Paddling allmänt 2
Pjonta Paddlat någon av de oreglerade älvarna? Paddling allmänt 4
RoAlf Någon som har paddlat Nelo Waterman K2 Paddling allmänt 0
Lasse Be Båtmässan i Göteborg någon för den kajakburne? Paddling allmänt 4
Johan123 Någon som paddlar kanadensare med böjd paddel? (bent shaft) Paddling allmänt 3
birru Någon som paddlat Torneträsk-Kurravaara? Paddling allmänt 0
Kotten82 Någon som vill köpa en fin kanot? Paddling allmänt 6
nilsanders Någon som har monteringsanvisningen för Ally 560? Paddling allmänt 3
Jörgen Larsson Någon som provat Oru kajak? Paddling allmänt 4
Flärp Kayman Fury - någon? Paddling allmänt 8
Nehrert Har någon paddlat den här sträckan Paddling allmänt 3
Kanii Någon som vet något om Oreälven? Paddling allmänt 0
Ballderrot Har någon tipps på fin åpaddling? Paddling allmänt 2
bååthen Någon som har paddlat Örekilsälven? Paddling allmänt 2
thejaccen Finns det någon liten kajak för under 4000kr? Paddling allmänt 4
bash Elie Straight 140 XE, någon som testat? Paddling allmänt 1
Jones Någon som provat Point 65 mercury gte? Paddling allmänt 32
mattiasbacklund Aquilo Core någon? Paddling allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.