binging och kängor till åsnes vetletind

Hej,
jag har åsnes veteltind med vanlig rottefella bindning. Nu vil jeg köpa en styvare läderkänga (tex crispi), och vill höra om ni har tips på känga och bindning. Jag vill kunna använda skidorna både på mindre toppturer och längre turer med pulk. Har dessutom så smått börjat med telemark, så en kombination som också ger bra löshälsåk vore perfekt.

på förhand tak!

mvh

Linnea

Crispi Stetind tycks vara en uppskattad pjäxa av det kraftigare slaget. Till den köper du Rottefella BC Manuell. En bra kombination tror jag. Men helst ska man ju kunna prova pjäxan.

Själv åker jag på Alpina 1600 med samma BC-bindning, fungerar utmärkt det också.

Hälsn Pelle

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips