Biltemas liggunderlag!

Hej!

Är det någon som har erfarenhet från detta liggunderlag, som enligt Biltemas hemsida ska vara 190 x 60 x 1 cm. Vad vill veta är ju vikten! Hur mycket väger liggunderlaget?

Hjälp...

/Andreas

"skummgummi liggunderlag"

använder ett själv, det funkar mycket bra faktiskt, och vikten är inte alls att klaga på. är ett väldigt lätt liggunderlag. och isolerar mot kyla väldigt bra. kan ju dock remokendera att lägga granris eller liknande då det ändå är ganska hårt att sova på.

Jag har ett som jag använt tidigare men som jag har kasserat. Det är inget bra liggunderlag i mina ögon. Det är alldeles för hårt.
//Peter

Jag gillar Biltemas liggunderlag det är lätt billigt å mkt tåligt för yttre påverkan(knökar ofta in det i kajaken)

/Janne

Vad jag först var ute efter var u den större bredden på Biltemas liggunderlag, det är 60 cm medans de andra billiga är bara 50cm, jag är då lite bredare än 50 och vill ju sova lite bekvämt trots allt! Men sen så fick jag för mig att mäta bredden på ryggsäcken (Osprey Exos 58) och se hur ett liggunderlag skulle passa, spänt fast på undersidan, där det finns två st små spännen just för liggunderlag och döm av min förvåning så är ju 60cm för brett, det sticker ju ordentligt på varje sida... och då jag har svårt att får plats med det inne i säcken så blir det nog ett "vanligt" liggunderlag på 50cm!

/Andreas

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips