Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bild från din senaste tur
- Trådstartare danisko
- Start datum
Samma plats som hösten 2016, och nästan samma datum: 29 oktober denna höst. Då blev vi insnöade dagen därpå, men i år var det tvärtom. Otroligt mycket snö kom redan i september och folk råkade illa ut till höger och vänster. I oktober etablerade sig flera veckors stabilt högtryck med sol och nästan sommarvärme, och de glödande höstfärgerna smälte fram igen. Som ni ser har jag inga stegjärn på fötterna denna gång, när vi ska ut på samma kam som 2016.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Padjelanta 230723
Årets fjällvandring gick genom Padjelanta. Bilden är tagen på leden mellan Låddejåhkå och Gisuris på sluttningen ner för Loadásj med vistet Sáluhávrre vid vattnet. Vi var ute 8 dagar och hade en jättefin vandring med stora öppna vyer.
Årets fjällvandring gick genom Padjelanta. Bilden är tagen på leden mellan Låddejåhkå och Gisuris på sluttningen ner för Loadásj med vistet Sáluhávrre vid vattnet. Vi var ute 8 dagar och hade en jättefin vandring med stora öppna vyer.
Bilagor
Har dagen innan, den 29 aug 2022, varit uppe på Västra Bunnerstöten i Bunnerfjällen. Vaknade tidigt på min födelsedag till denna tidiga vy. Tältade två nätter vid Östra Bunnertjärnen. Det var en toppenplats.
Efter att jag tagit bilden gick jag och lade mig igen...för att det var skönt att göra det då inte ens tuppen var vaken.
Efter att jag tagit bilden gick jag och lade mig igen...för att det var skönt att göra det då inte ens tuppen var vaken.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg