Beställning,Pulka:Paris "Paris The Expedition Sled" ??

Uppdatering

Har det dykt upp någon avi i brevlådan ännu Klas? Hör av dig så skall jag sätt in pengar på lämpligt konto. Nästa vecka åker jag på semester 14 dagar med familjen så jag hoppas att nått dyker upp innan dess. Om inte kan jag ju överföra en slant så du inte behöver ligga ute med pengarna. Hämta pulkan kan vi ju fixa när jag kommer hem.

Robin

Re: Uppdatering

BOBen; sa:
Har det dykt upp någon avi i brevlådan ännu Klas? Hör av dig så skall jag sätt in pengar på lämpligt konto. Nästa vecka åker jag på semester 14 dagar med familjen så jag hoppas att nått dyker upp innan dess. Om inte kan jag ju överföra en slant så du inte behöver ligga ute med pengarna. Hämta pulkan kan vi ju fixa när jag kommer hem.

Robin
Hej Robin och alla andra pulkabeställare.

Undrade också över att det skall ta så förbenat lång tid för pulkorna att nå fram så därför ringde jag i dag till Globetrotter. Av någon anledning hade paket gått i retur. Irriterande och oförklarligt eftersom adress och allt var korrekt. Personen jag talade med garanterade dock att skicka pulkorna idag så förhoppningsvis anländer de innan du skall iväg. Annars ordnar vi betalningen när du kommer tillbaka.

Klas

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bra!

Låter bra trots allt att du styrt upp det hela, Klas!
Jag började också undra var pulkorna tagit vägen.... :)
Hörs igen när du fått dom.
/Johan

Nyfiken...

Ser att ni har fått era pulkor..
Jag och en kompis har funderat på att beställa 2-3 stycken..

Hur lång tid tog frakten(läste att det strulade lite, men förutom det)?
Vad kostade dom i slutänden, inkl frakt och moms?

//Anders

dragbälte + skaklar ?

Hej på er som köpt pulkan!

Hur har ni tänkt lösa "dragdelen" till pulkan, alltså skaklar + dragbälte ? Vad är era ideer ?

/Johan

Re: Nyfiken...

andy69; sa:
Ser att ni har fått era pulkor..
Jag och en kompis har funderat på att beställa 2-3 stycken..

Hur lång tid tog frakten(läste att det strulade lite, men förutom det)?
Vad kostade dom i slutänden, inkl frakt och moms?

//Anders

Anledningen till strulet var att svenska posten inte leverar gods av den storleken per postförskott, som var det betalningsmedel jag hade valt, och därmed skickade tillbaka försändelsen. Efter att de behagade upplysa om det och med betalning över internet tog det sen 5 arbetsdagar för paketet att nå fram.

Priset blev 428:- per styck inkl. frakt.

Klas
[Ändrat av orkesterchefen 2007-03-09 kl 15:01]

hej alla er som har kjøpt pulka.

Har inte køpt denna sjælv men kan komma med ett førslag på drag sele.

på denali andvænder man seg av denne pulka och då fæster man den gærna til klættringselen( har en Black Diamond Alpine Bod) med en lång prusik. som en avlastnings "grej" har jag knutit 2 knutar(øglor) på prusiken med ca 20 cm mellanrom ungefær mitt på och fester en "blæckfisk"(sån sak som man spænner fast saker med i bilen f ex). denna fungerar som en støtdempare nær man går. inga hårda ryck men "blæckfisken" gjør att det blir mjukt att gå.

robert

Dragbälte...

johan5588; sa:
Hej på er som köpt pulkan!

Hur har ni tänkt lösa "dragdelen" till pulkan, alltså skaklar + dragbälte ? Vad är era ideer ?

/Johan

Jag använde arméns gamla stridssele(utan maggfickor) :)..till att dra pulkan härom veckan och det gick kanonbra..kanske finns att köpa på ÖB?

//A

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips