Beröm till Lundhags

Har ett par kängor Proffessionals High där ena sulan släppt litet i tån.
Frågade Lundhags om man kunde rekommendera en bra skomakare för att fixa till det. Nähä se det gick inte för sig. Skicka hit kängorna sade man och efter ett tag kom dom tillbaka med NYA sulor på bägge och litet extra fix här o där. Helt suveränt.

Man gläds åt att ha handlat av denna leverantör.
Lennart

Hur gamla var de, och behövde du betala något? Just limning av sulor är något som alla tillverkare har problem med på enstaka skor.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

avslutad210712

Gäst
Jag har haft stora problem med just sulans lämning på mina Professional ända sedan jag köpte dem 2004. Har säkert varit in på omlimning 4-5 ggr så när jag skickade in dem i fjol höstas bytte de helt enkelt hela underdelen på mina skor. Nu kan man visserligen säga att felet funnits sedan de var nya men jag undrar hur många andra leverantötrer som hade gjort det på ett par så gamla skor och dessutom gratis utan något gnäll från min sida. Nåja lite sura var väl mailen mot slutet.

Jag hade inne mina Pro High för utlästning och de bytte sulan gratis utan att jag bett om det. Vet inte om det berodde på att de hittade nåt fel eller bara goodwill eftersom det var andra gången skorna var inne för lästning men jag är mkt nöjd med Lundhags support.

/M

Kan bara instämma i berömmet.

Jag skickade in en avritning på mina fötter (dvs ställde mig på ett papper och drog en linje runt), mätte avståndet häl - vadmuskel samt bifogade ett foto på fötterna. Utifrån det så byggde de ett par kängor! De liknar visserligen en modell som de har men de är bredare vid tårna och lägre i häl-vad-höjd än den storleken är. Sitter perfekt. Betalade 100kr mer än vad ursprungsmodellen kostar, det är det klart värt!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips