Bergslagsleden

Övernattning

Trots dåligt gensvar testar jag åter denna tråd.... trägen vinner ;)

Jag ska gå etapp 8-12 under nästa vecka och undrar om någon har något bra tips på övernattingsställen. Jag är ingen tältare utan skulle vilja hyra rum / stuga efter vägen...

Några förslag?
 
Etapp 13

Dammar av denna tråd igen då det är dags för årets premiär tur på Bergslagsleden. Ska gå etapp 13 Sixtorp- Svartå inom kort. Är det någon som varit i trakten och vet hur pass blött det är i marken?
 
Dammar av denna tråd igen då det är dags för årets premiär tur på Bergslagsleden. Ska gå etapp 13 Sixtorp- Svartå inom kort. Är det någon som varit i trakten och vet hur pass blött det är i marken?

Jag undrar exakt samma sak men tänkte ge mig ut på etapp 2 till 11 med start sista veckan i April men antar att det då borde torkat upp en hel del.
 
Svårt att hitta?

Jag dammar av en gammal tråd här.

Jag undrar hur det är med markeringar och att hitta vägen på leden? Det kan ju variera mycket på olika leder och olika etapper. Går det även att hitta när det är mörkt (med pannlampa såklart)? Jag funderar på att köra leden i mars och då är det ju inte midsommarljust direkt.

Är det några särskilda ställen som är svåra att hitta på?

Är det några passager som kan vara svåra den tiden på året?
 
Mycket lätt att hitta mest hela tiden. Norr om Kopparberg händer det att väglaget bitvis är sämre än annars, men hela leden är mycket lättgången och väl underhållen.
 
Transport Kopparberg-Kloten

Hey

Min kommende mand og jeg planlægger at tage bryllupsrejsen på Bergslagsleden og vil gerne starte med etapp 1... Vi tænker at parkere i eller tæt på Kopparberg og skal så finde anden transport til Kloten.

Kan man køre taxa til en ok pris eller er der andre muligheder for den kørsel?

Bedste hilsner
Pia/bornholmerpigen
 
Taxi

Tyvärr är det taxi som gäller. Försök beställa i förväg och be om ett fast pris. Telefon till Taxi Kopparberg 0580-710 00.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.