Berghaus Vulcan Liggunderlag !

jo har funderat och testat det också :) men jag vill ha liggunderlaget lätt till hands, sen är det svårt att få ner det utan att det går sönder i säcken. I alla fall när jag gjort mina försök ;)

Jag brukar ha mitt Thermarest Orginal, 4mans tunneltält, stora Trangia, mat och kläder för 1v i säcken. Skaffa/sy en påse (alt. klipp till plastsäck) till liggunderlaget så underlättar det att få upp/ner lätt i säcken.

Extra remmarna använder jag för att komprimera tältet med. Har aldrig haft någon användning för att ha något utanför säcken.

/mats

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
vänta nu.. 1,9kg för en 80 liters rygga.. tung? (lätt rensad) finns det någon lättare 80 liters rygga med kapacitet att bära +45 kg?

avslutad210712

Gäst
Till mina Lundhags Motion-säckar följde det med några liknande men kortare packremmar och jag har än i dag inte förstått riktigt vad de var menade att användas till så de har legat kvar hemma någonstans och aldrig varit med och eftersom jag aldrig saknat dem så är de säkert onödiga. Ungefär som skruvarna och brickorna som blir över varje gång man skruvar i bilen.

På min Berghaus-säck hänger två remmar i öglor som man sticker i liggunderlaget i och drar åt.
Det verkar vara samma på Berghaus produktbild.

/Magnus

Bilagor

• berghaus_vulcan.jpg
    berghaus_vulcan.jpg
    9.2 KB · Visningar: 559
Svårt att förklara men jag har ringat in dom på bilden.
Kan försöka ta en bild på min säck vid tillfälle.

/Magnus

Bilagor

• berghaus_vulcan_mod.JPG
    berghaus_vulcan_mod.JPG
    6.3 KB · Visningar: 528
Svårt att förklara men jag har ringat in dom på bilden.
Kan försöka ta en bild på min säck vid tillfälle.

/Magnus

Jag tror jag förstår vilka du menar, förstår dock inte hur du spänner dem ;)

Ja försök ta en bild om du får tid, tackar för alla övriga svar och allt engagemang :)

Stegberg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips