Berghaus Vulcan Liggunderlag !

jo har funderat och testat det också :) men jag vill ha liggunderlaget lätt till hands, sen är det svårt att få ner det utan att det går sönder i säcken. I alla fall när jag gjort mina försök ;)

Jag brukar ha mitt Thermarest Orginal, 4mans tunneltält, stora Trangia, mat och kläder för 1v i säcken. Skaffa/sy en påse (alt. klipp till plastsäck) till liggunderlaget så underlättar det att få upp/ner lätt i säcken.

Extra remmarna använder jag för att komprimera tältet med. Har aldrig haft någon användning för att ha något utanför säcken.

/mats

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
vänta nu.. 1,9kg för en 80 liters rygga.. tung? (lätt rensad) finns det någon lättare 80 liters rygga med kapacitet att bära +45 kg?

avslutad210712

Gäst
Till mina Lundhags Motion-säckar följde det med några liknande men kortare packremmar och jag har än i dag inte förstått riktigt vad de var menade att användas till så de har legat kvar hemma någonstans och aldrig varit med och eftersom jag aldrig saknat dem så är de säkert onödiga. Ungefär som skruvarna och brickorna som blir över varje gång man skruvar i bilen.

På min Berghaus-säck hänger två remmar i öglor som man sticker i liggunderlaget i och drar åt.
Det verkar vara samma på Berghaus produktbild.

/Magnus

Bilagor

• berghaus_vulcan.jpg
    berghaus_vulcan.jpg
    9.2 KB · Visningar: 562
Svårt att förklara men jag har ringat in dom på bilden.
Kan försöka ta en bild på min säck vid tillfälle.

/Magnus

Bilagor

• berghaus_vulcan_mod.JPG
    berghaus_vulcan_mod.JPG
    6.3 KB · Visningar: 531
Svårt att förklara men jag har ringat in dom på bilden.
Kan försöka ta en bild på min säck vid tillfälle.

/Magnus

Jag tror jag förstår vilka du menar, förstår dock inte hur du spänner dem ;)

Ja försök ta en bild om du får tid, tackar för alla övriga svar och allt engagemang :)

Stegberg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips