Berghaus Munro?

Jag har letat och letat, men inte hittat någon affär som säljer ryggsäcken Berghaus Munro i Stockholmsområdet?
Någon som vet vart den kan tänkas finnas?

/mats

De som har Berghaus (= Atlas och Vulcan) i sortimentet borde ju kunna plocka hem den åt dig. Några på rak arm:
Sportkompaniet (Kungsgatan), Military shop (Sveavägen/webb), Fliesbergs (Upplands Bro), Recon (Uppsala/webb).

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för svar. Jag skulle behöva titta på en Munro ganska omgående inför en resa. De du nämner har jag redan hälsat på och ingen har den hemma tyvärr.

Om du inte har tid att vänta blir det klurigare...
Andra alternativ i samma genre är ju Stridssäck 2000 och Norröna Combat pack.
Åtminstone SS2000 går ju att hitta snabbt.

Jo jag har tittat på dom...
De känns lite klumpigare än Munron. Och så har Combatsäcket en onödig dragkedja i nederdelen av säcken.
en enkel och hållbar säck för vardag, resor, kortare turer och eventuellt lite skridsko vill jag ha, helt enkelt.

/mats

... helst skulle jag vilja kolla på Crux klättersäckar, men det är väl ingen i Sverige som säljer dem...eller?

Ah! - då är jag med.
Var själv ute efter samma sak för ett par år sen, det blev en Norröna Besshö, men den tillverkas tyvärr inte längre.
Om pengar inte sätter gränser så är ju Klättermusen Ratatosk fin och fri från fluff.

jag har kollat in Ratatosken men det säger inte riktigt "klick" (om man nu får utrycka sig så om en ryggsäck?)

/m

Tack för tipset...

...men som sagt så har inlägget blivit lite till åren.
Hur som helst så köpte jag en Munro hos Recon i Uppsala till slut. Ända stället där den gick att hitta då för tiden.
jag har mest använt den som resväska och för utflykter hemmavid. Hade jag varit ute efter något liknande idag hade det nog blivit en Ratatosk, som Herr Fjäderlätt tipsade om. Så kan det gå...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips