Behöver hjälp med klätterskor [Five Ten Coyote VCS]

Tjena!

Tänkte köpa ett par klätterskor, och eftersom det av någon anledning inte säljs några i närheten av där jag bor så tänkte jag beställa ett par över Internet. Jag har också förstått att det är en rätt riskabel sak att göra med tanke på den egendomliga passformen klätterskor nämligen har, så jag tänkte höra mig för om det finns någon här som har erfarenhet av den skon jag tänkte köpa, nämligen Five Ten Coyote VCS i storlek 42.

Jag tänkte att om någon kunde ge mig feedback ang. just den här skon i min storlek så kunde jag mycket enklare göra ett köp på nätet.

Mvh

PS. tänkte att jag bör nämna att jag är en nybörjare inom klättring, också.

Senast ändrad:
Klätterskor är värt en resa.

Andras erfarenhet av en viss skomodell är tyvärr av begränsat värde eftersom det är bara du själv som kan avgöra hur dom funkar på just dina fötter. Något mer individuellt än klätterskor finns inte, vilket naturligtvis gör det jättesvårt att ehandla just klätterskor. Det kan krävas timslång provning av olika modeller och storlekar innan man blir nöjd.
Jag skulle rekommendera att du tar en resa till den närmsta orten som har en klätteraffär för att kunna prova dig fram. Om du ändå vill ehandla så se till att du har obegränsad kostnadsfri returrätt och var inte rädd för att skicka tillbaka hur många gånger som helst tills du får ett par du är nöjd med.

Lycka till!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.