behöver hjälp ang ramstrl på giant NRS?

Jag har ev. fått tag på en begagnad giant nrs men är lite osäker på om det är rätt ramstrl för mig. Jag är 185cm lång, normalt byggd. Large eller XL? Vad säger ni som själva äger en NRS (2002/2003), hur lång är ni?
posta här eller maila mig om ni vill förbli anonyma.

/Erik

Jag skulle tro att en large är lagom för dig. Jag är ngn cm kortare än du och har en äldre large MCM Team ram och en large NRS Team. Jag körde på en NRS Team Medium förra sesången och det funkade oxå. Jag bytte dock till en large (pga ramskada) och jag tycker den passar mig bättre. Vissa föredrar dock mindre ramar så det är nog en fråga om tycke och smak också. I manualen till ramen finns det tabeller med rekomendationer som du kanske kan ladda ner från Giant's hemsida.

Fredrik

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Tack!

Jag ska ta och kolla in giants hemsida, large borde funka, det är kasst att bo på gotland vid sådana här tillfällen, man kan inte bara kila ner till cykelbutiken och känna efter som ni i sthlm kan.

mindre än du tror

Hej,

köpte själv en begagnad NRS bara för ett knappt halvår sen. Jag var mycket tveksam innan jag slog till just för att ramen var så liten, bara M och jag är 186cm. Jag är mycket positivt överraskad, helnöjd och ..snabbare! Men sadelstolpen måste vara den extralånga varianten.
Cykeln är ju heldämpad så du får inte mer stötig åkning för att ramen är kort, men mer kntroll och (tycker jag) bättre åkkomfort. Kan du välja så ta en mindre ram.

Lycka till

/Magnus

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips