Behöver eran hjälp...

Hej alla på Utsidan, jag är rookie här och ställer min första fråga till er:
Jag undrar om det är någon som vet om det finns någon passage/bro över över jokken (mierkenisjokk) som går på vänster sida vid mierkenis/bäno (vägen mot Norge)och om man kan parkera en bil där? Hur långt är passagen/bron från Norgevägen och kan man tälta mellan passagen/bron och Norgevägen?

Ett tips i all välmening är att du formulerar rubriken så att folk ser vad du är ute efter direkt. Det är lätt hänt att folk bara klickar förbi då det inte framgår vad du är ute efter.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jeg vet ikke om noen bro mellom Sandviken og Merkenes, men jeg tror ikke du trenger det heller. Elva er i verste fall knedyp, og lar seg lett vade nesten over allt. Hvis du ønsker kan du ringe innehaveren av Sandviken. Han/hun vet sikkert beskjed. Det er i alle fall flere parkeringer på strekningen, så det tror jeg ikke skal bli noe problem.

Jeg vet om en bro, men det er sør for Sandviken der elva renner ned til Vuoggatjolmjaure. Broen er ca midveis mellom Tjaktjaure, og der er det både parkeringsplass og gode muligheter for telt.

Edit: på kartet står det en bro ovenfor Merkenes brøytestasjon. Har du sjekket kartet?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips