Beg. lundhags

Jag trodde att mina fötter vuxit då jag tog på mig mina Lundhags. Jag fick tippset att hälla jummet vatten i kängorna och efter en stund hälla ur vattnet och sätta i skoblock. Det fungerade! Nu kan jag använda kängorna igen. När dom inte används förvaras dom med skoblocken i.

Mina kängor verkar vara något undantag...visst e de lite bananformade men det borde vara ganska naturligt, blir ju mer flyt i gången då. Däremot så har de krympt på bredden över främre trampdynan, inte helt bra när man har ankfötter. Har jag inte använt dem på ett tag så e de trånga som 17 men det brukar alltid släppa efter ett tag när man burit dem så de passar igen.
Däremot måste man använda skoblock, sen jag skaffade det har jag inte alls samma problem. Försvarets skoblock är de enda jag sett som passar, alla andra är för små framme vid trampdynan. Finns det några andra skoblock som passar egentligen? Lundhags borde leverera skorna med skoblock, det verkar ju vara den största anledningen till att man skickar upp dem till lagning.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips