supergeten
Avstängd
Eller mig! 
Det är folk med dina åsikter som äger vargfrågan idag, ni sätter er personliga uppfattning främst. Ni struntar totalt i det beslut riksdagen fattade, att de som påverkas måste involveras. Taket revs bort.
Forskare säger att allt spårat ur, pga er. Forskare säger även att vargen mår bra och att mellansverige inte har plats för fler. Allt detta vet alla jägare, renskötare och djurhållare. Inom en snar framtid så vet alla "vanliga människor" det också.
Som läget är nu så kokar det (inte hos alla, men snart).
När du/ni nu skall låta allt vara utan reglering tills någon (odlarnasriksförbund?) säger att vargen är säkrad innebär att:
Vargen kommer att hatas i nivåer som du inte ens kan föreställa dig. Vargen kommer inte att ha en chans till ett drägligt liv. Vargen får klä skott för allt uppbyggt hat många nu känner mot "storebror".
Vargen hamnar i det läge som staten ville undvika när den en gång bestämde hur det skulle vara. Innan odlarna alltså gråtandes sprang till EU och såg till att Sverige inte längre äger frågan.
De som är skyldiga till detta hat är alltså de som driver detta som ett projekt där de ser sig själva som en naturens riddare (eller var det Fantomen han tokfan i EU kallade sig?) där människor skall stå åt sidan. För ett djur som inte ens är nära att vara utrotningshotat.
Detta djur hade kunnat ha en chans om alla, och främst de som berörs, involverades. Det tåget går snart , typ 20:e April.
Så - du och dina gelikar borde verkligen åtalas för grovt och grymt djurplågeri. Detta skapas av er sida. Ingen annan.
Klart som fan att jag blir förbannad!Om några år kommer folk att tjuvjaga rovdjur väldigt ofta, grymt och brutalt - helt enkelt för att de måste.
För att det finns vuxna människor som tycker det är ett måste att plåga ihjäl djur?
jag såg på nyheterna en gång en man som slet ett bröd ur händerna på ett barn, detta var i något område i en svältkatastrof.. hur fan kan man ta mat från ett barn.. undrar vad som skulle krävas för att jag skulle göra det samma, hur mycket vanmakt, hur många av mina egna barn kanske dör av svält.. jag vet inte, man kan aldrig veta när sidor hos oss vi inte känner igen tar över..
vad krävs för att en vuxen människa ska känna sig tvingad att plåga ihjäl ett djur.. jag vet inte vad det skulle krävas för att jag själv skulle göra det.. vanmakt kanske?
tills motsatsen är bevisad kommer jag att vidhålla att jag aldrig skulle ta mat från ett barn eller plåga ihjäl ett djur..
Kontexten spelar också in, det är en sak att ta maten från ett barn om båda svälter men skulle du även ta maten från barnet enbart för att protestera mot en politik som du anser misslyckad och skulle du ta ansvaret för den handlingen eller skulle du helt och hållet skylla ifrån dig på någon annan? Som ena sidan resonerat i denna tråden så är de som plågar ihjäl djuren helt utan ansvar. Vi i Sverige lever trots allt i en demokrati, det finns andra sätt att protestera och göra sig hörd.
Vilket för oss vidare till en annan viktig synpunkt för oss som betraktare, ska man ska vika sig för de som försöker förändra samhället genom hot, våld och skadegörelse? Det finns många som sitter i liknande sits som djurplågarna men som inte tar till dessa metoder utan protesterar på laglig och demokratisk väg.
Kontexten spelar också in, det är en sak att ta maten från ett barn om båda svälter men skulle du även ta maten från barnet enbart för att protestera mot en politik som du anser misslyckad och skulle du ta ansvaret för den handlingen eller skulle du helt och hållet skylla ifrån dig på någon annan? Som ena sidan resonerat i denna tråden så är de som plågar ihjäl djuren helt utan ansvar. Vi i Sverige lever trots allt i en demokrati, det finns andra sätt att protestera och göra sig hörd.
Vilket för oss vidare till en annan viktig synpunkt för oss som betraktare, ska man ska vika sig för de som försöker förändra samhället genom hot, våld och skadegörelse? Det finns många som sitter i liknande sits som djurplågarna men som inte tar till dessa metoder utan protesterar på laglig och demokratisk väg.