Båtskjuts från Sörfjord till Köpsvik den 2. september

Hej
Jag skulle behöva båtskjuts den 2 september från Sörfjord till Köpsvik. Om allt går enligt planerna så anländer jag på eftermiddagen den 2. sept. i Sörfjord. Min fråga är om någon annan också behöva det och vi isåfall kan dela kostnaden? Det finns ingen rutebåt linje så man måste förbeställa privat, telefonnummret har jag.
Mvh Veni

.Nu har jag beställt båtskjuts från Sörfjord till Kjöpsvik den 2. September (onsdag). Båten kommer att avgå kl. 17.45. Då hinner man med bussen till Narvik (kl.21 i Narvik). För en person kostar båtskjutsen 500kr, är man minst 5 personer skulle det bli mycket billigare.

Vidare undrar jag om någon har vandrat den senaste veckan från Hellmobotn längs Nordkalotten till Roysvatn eller annanstans norrut och vet hur vattenståndet vid tillflödet av Sårgåjavrre är? För en månad sedan kunde inte folk ta sig över och fick göra en omväg på 4 dagar. På grund av att jag ha beställt båtskjuts är det bra om jag kan vada Sårgåjavrre omkring den 31. augusti. Måste jag vända och ta mig till Vaisaluokta/ Ritsem/ Sörfjord istället hinner jag inte till båten. Svart att avbeställa båten om man inte har teckning...Det är ju i slutet av augusti och då bör vattnet ha sjunkit undan.
Mvh Veni

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips