Bassängträning i Stockholm?

Har ganska stor paddelvana men har aldrig riktigt kommit till skott och lärt mig mer än de grundläggande räddningsteknikerna, eller att rolla för den delen.
Är det någon som vet om bassängträning hålls i höst i stockholmstrakten, antingen i grupp eller privat? Kajak och bil och våtdräkt och annan lämplig utrustning har jag, det är bara instruktör ( och kanske en bastu) som saknas!
Nu när vattnet börjar bli lite kyligt kan det ju vara bra att kunna ta sig upp igen....

mitt planerade roll-tränande utomhus kom av sig i somras när det blev kryckor några månader, skulle också kunna tänka mig att köra en bassäng-kurs i höst eller vinter, kan väl inte skada. så kanon om folk kan tipsa om kommande kurser i stockholmsområdet. har också egen kajak o övrig utrustning.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
De olika avdelningarna av friluftsfrämjandet kör bassängövningar. Under hösten finns det just nu följande i aktivitetskalendern:

Bassängträning, grundkurs » Kanot - Kajak Tibblebadet, Täby Södra Roslagen » 2007-10-24
Bassängträning för vana paddlare » Kanot - Kajak Tibblebadet, Täby Södra Roslagen » 2007-10-31

Bassängträning » Kanot - Kajak Gångsätrabadet, Lidingö Lidingö » 2007-11-11

Se också: http://www2.frilufts.se/flf/flf.ak_...arkning=kajak&distrikt=1024414076524539679798

Strömstararna och BKK i Erikdalsbadet

Gå med i någan av de här klubbarna,,,så har du bassäng träning. billigare och en gång i veckan än att köpa tillfälliga bassäng kurser.

Samla ihop ett gäng och kom över till åland en helg. Här har vi tokfin bassäng med möjlighet till vågor, vind, regn, storm ljud och mörker...trevlig samvaro på lokala haket kan ordnas kvällsttid! Intresserade får gärna höra av sig!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips