Basks sovsäckar?

Hehe--gå in på den här (www.wiggys.com) sidan och läs veckobreven. Släng sedan era dyrt eller billigt förvärvade sovsäckar i soptunnan.

Jag bortser nog ändå från psykotomtens stridslystna avfärdande av alla världens övriga sovsäckstillverkare och ger någon av dem en chans att lura mig på pengar. De jag närmast funderar på är ryska Bask.

På min ort har de börjat sälja kläder av det märket, men de tar även hem sovsäckar mot beställning. Någon som har erfarenhet dem? Är de prisvärda? Kläderna verkar då hålla riktigt hög kvalitet. Ni får gärna föreslå andra märken också, dock ej så blodigt dyra. Det jag behöver är en säck för juni-juli-augusti i norrbottensskogarna och kravet ligger mer på liten packvolym än låg vikt även om de ju till stora delar hänger ihop. Det jag menar är att hundra gram hit eller dit ej spelar någon roll.

Bask ett tryggt köp

hej,

Bask är en av Rysslands bästa tillverkare av
friluftsutrustning och har ett mycket gott
rykte där. De är tillverkade av samma standard
material som de som säljs i Sverige, Pertex osv.

I princip är skillnaden mellan ex en sovsäck
från Haglöfs och en från Bask att Haglöfs är
sydd av en kinesiska och Bask av en ryska.
Dvs ingen alls. Jag har själv en sovsäck
från en annan rysk tillverkare - den är mycket
bra.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
OK, tack för dina synpunkter. Annars var det inte många. Jag var i alla fall till affären och beställde en sovsäck så man får bli pionjär. Det blir säkert bra, och 15% rabatt kan ju få en att tro att man gjort ett fynd.

Det närmaste ställe du kan köpa en rysk "värsting sovsäck är i Tallinn eller Riga ev kan dom skicka. Jag tittade på Red fox dom har en med 15 cm loft och 1847 gram fyllning priset knappt 9000 kr.
Om du är intresserad hör av dig.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips