Barracuda vs Off Shore?

Nu har urvalet krympt till två..... Någon som känt på båda kajakerna och kan säga hur de känns? Tänker på stabilitet, fart, manöverbarhet inte minst (Barracuda 5,65 lång..!) Har provat en Off Shore en hel del och gillar den, men vill veta mer om Trappers Barracuda innan jag åker och provpaddlar den. Är 1,90 och 85 kg samt är hyfsat van paddlare.

Hälsningar

Anders

Om du är intresserad av Trappers Barracuda tycker jag att du även ska titta på Kajaksport Viviane.

Jag va intresserad av Barracudan men valde viviane istället för att jag satt bättre i den, annars tycker jag dom är rätt lika.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Barracudan sitter man bra i ,bra fart egenskaper bra packutrymmen,mindre bra med gummiluckorna framför allt när det är kallt ute.Svänger dåligt på grund av den långa vattenlinjen, bra roder och fotstöd.

Offshoren sitter dåligt(tycker jag), bra pack volym,bra lösning på pack luckorna, svänger bra,inte lika snabb som barracudan,

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips