Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej!
Läste i Barometern att gamla banvallen krin Orrefors ska asfalteras i höst. Det lär gå en ridled som är 32 km lång utmed en banvall som utgår från Nybro.
Inlinesforum så vill jag påpeka / varna för, att det inte är så bra att ha ridstig intill en asfaltbana. Hästarna spride ut grus på asfalten så att det blir rätt otrevligt att åka rullskridskor.
Cykling bör fungera bättre men viss risk för att man kanar vid häftig bromsning eller tvär sväng.
Håller med thureb även om jag gillar havremoppar... På en del av sträckan på den asfalterade banvallen från Ulricehamn till Borås gick det en ridstig bredvid och det låg massa otyg på asfalten som sprätt upp. 3 mil kan bli ett elände, Borås-varianten var åtminstone bara några km om jag minns rätt.
Är ett asfalterat-banvalls-freak dock så jag hoppas på en rapport här! På den banvallens ev existens och alla andra banvallar i riket och utomlands.
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...
Näst sista etappen! Mer om det snart. Men först ngt om ngt som ligger varje turåkare varmt om hjärtat: mat!
På de flesta depåstopp har det funnits ...
1 kommentar
Det handlar inte bara om lättare utrustning; det handlar om att välja det som verkligen betyder något för ditt äventyr, sortera bort saker som inte ...
1 kommentar