Band till pannlampa?

Hej,

Har ett helt gäng pannlampor där banden börjar ge upp, tycks hända både billiga och dyra märken efter ungefär samma tid.

Är det någon som sett var det går att köpa lämpliga resårband på löpmeter att ersätta dem med? Sy lite kan jag stå ut med men det tar rejält emot att köpa nya billiga lampor bara för att plocka banden även om det är billigare än nya orginalband.

/G

Jag köpte nytt resårband till min Black Diamond pannlampa för 3 år sedan. Märket är Third Eye Headlamps. Hittade en återförsäljare i Danmark: www.pande-lampe.dk/
Frakt till Sverige var inte så dyrt. Funkade utan problem. Jag är mycket nöjd med resårbandet.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vanligt textilgummiband i cirka 30mm bredd har nog de flesta sybehörsaffärer, Har du tur kan du no välja mellan svart eller vitt. Plastspännen för justering kan du väl återbruka från den gamla pannremmen.
Glad att höra om detta återbruk/reparation. Har också några pannlampor samt cykellampor med brutna fästen som numera gör tjänst som handhållna ficklampor. Slänga tar emot.

/Patrik

Fick svar från friluftstyger som inte hade så kraftig resår men att det kanske kommer in i framtiden. I vanliga tygaffärer har jag gått bet. Finns säkert över internet men svårt att få fram uppgifter om hur grov resåren är i de flesta affärer.

Funderar på om man kan köpa ett par billig arbetshängslen i någon byggbutik och ta de remmarna.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips