Bajspåsar

En GB big pack glassask, borde räcka för en tur på en vecka.
Bajskungen
Håller med om att du nog inte fyller en 2literslåda på en vecka men inte sitter locket säkert kvar i en hel vecka då den ska med på friluftstur, det var ju lite det som var frågan. Vad håller riktigt stängt och tätt?
Jag skulle inte lite på en 2l glasslåda från någon fabrikant i min kyldisk.

/Patrik
 
Förutom i fjällvärldens mera besökta delar, förutom Skåne och andra delar av södra Sveriges vackra men tätbebyggda delar, förutom tätortsnära skogar, förutom mycket trafikerade ställen, förutom Stureplan. Vart uppstår bajsproblemet?
Vissa delar av vårt land har ett sådant eftersatt röjningsbehov i skogsbruket att du får knappt ner baken utan röjsåg. Att lämna lite mänsklig spillning där är nog att betrakta som en välgärning.

När jag läser inlägg och kommentarer här som jag i högsta grad oftast håller med om,men med min norrländska bakgrund, så inser jag en sak, landet är långt, mycket långt.
 
Ska man ha nån återvunnen "matlåda" tror jag mer på lådorna de säljer smågodis ur. Såna får man gratis om man frågar. Men själv skulle jag nog minst vilja ha låda med snäpplås, helst skruvlock. Det är ju inte bara eländet med lukt och nedkladdade kläder. Du lär väl ha mat i ryggan också. Men som jag sa, ska du bära bajs, bär det utanpå ryggan.
 
När vi påsade fekalier, samlades de i en sopsäck som trossen packade i en 250l stark avfallssäck. De hade varit med om haverier. Vi slapp dylika. Dubbel bagging kan vara klokt.
 
Förutom i fjällvärldens mera besökta delar, förutom Skåne och andra delar av södra Sveriges vackra men tätbebyggda delar, förutom tätortsnära skogar, förutom mycket trafikerade ställen, förutom Stureplan. Vart uppstår bajsproblemet?
Vissa delar av vårt land har ett sådant eftersatt röjningsbehov i skogsbruket att du får knappt ner baken utan röjsåg. Att lämna lite mänsklig spillning där är nog att betrakta som en välgärning.

När jag läser inlägg och kommentarer här som jag i högsta grad oftast håller med om,men med min norrländska bakgrund, så inser jag en sak, landet är långt, mycket långt.

I skärgårdar finns flera småöar/skär "av sten" med väldigt tunn jordmån.

/Patrik
 
I skärgårdar finns flera småöar/skär "av sten" med väldigt tunn jordmån.

/Patrik

Sorry Patrik, glömde den tunna jordmånen i skärgården. Har nog glömt lite till. Men min fundering var nog mest med utgångspunkt att inte alltid se frågor från ett perspektiv...

För övrigt kom jag och frugan hem från en fisketur i kväll. En fin regnbåge på nästan två kilo blev frugans fångst. Vattnet låg närmare en timma från stan, Sundsvall. Någon hade skitit sönder hela berget vid sjön. Fyra enorma skithögar långt upp på toppen som spred sitt förorenade oljud. För att inte nämna synen... Så den skattesubventionerade miljöförstöringen måste stoppas anser jag.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas Bajspåsar för människor Allmänt om friluftsliv 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.