Bajspåsar

I någon tidigare tråd pratade någon om bajspåsar för hundar.
Vill minnas att det luktar igenom plastpåsar om man plockar upp avföring i plastpåsar. Då är det inte läge att använda och lägga ned i ryggsäck eller kajak eller?
 
En separat tjock pvc eller liknande kanotsäck borde funka hyfsat att lägga dem i. Hade en liknande på akterdäck för förvaring av använda tygblöjor för 25 år sedan.


Thure
 
Inte tänkt på om det luktar genom plasten, men bajspåsar är rätt små. Kan vara svåra att knyta till om produkten är stor*. Och gör man inte det luktar det definitivt! Och ska du bära i rygga behöver du nog något hållbarare ikring, typ en plastburk. Tveksam om jag ändå skulle tordas göra det vågstycket. Kanske någon tät behållare som kan hänga utanpå ryggan?

*Har haft stor hund ;)
 
Jag skulle inte stoppa hundbajs i ryggsäcken utan en hård behållare med snäpplock och gummipackning.

Jag brukar plocka med toapapper eller blad och gräva ner det under marken.

Om det var ett gigantiskt blockfält hade jag tagit mig friheten att lägga det under ett antal stenar..

Om detta inte är möjligt hade jag helt klart valt ett foder som ger små bajskorvar.. Olika foder kan ju ge väldigt olika stora högar.

Men ja det luktar igenom bajspåsen efter ett tag. De jag har provat. Finns ju i väldigt många olika kvaliteter dock.
 
Jag är lite otydlig det var inte för hundbajs jag tänkte mig utan mer hur det skulle fungera att ta med sin egen avföring från platser där det är olämpligt att lämna spår efter sig.
 
Jag är lite otydlig det var inte för hundbajs jag tänkte mig utan mer hur det skulle fungera att ta med sin egen avföring från platser där det är olämpligt att lämna spår efter sig.

Aahh, man har väl hört både det ena och andra kravet på hundägare så jag tänkte det hade spårat ur alldeles.. 🙃:poop:

Om det var viktigt att spara på vikt och utrymme hade jag kanske tagit en sån där ziplockpåse med aluminium beläggning på plasten. Har köpt sådana till att ha egentorkad mat i innan jag upptäckte att man kan hälla kokande vatten i vanliga safeloc. Aluminiumet hindrar ju luft från att passera så det blir i princip lukttätt. De jag har är med botten och bälg och rymmer en liter eller kanske lite mer. Tjock hållbar plast också. Hade nog lagt den i en safelock bara för att det kändes bättre med ett lager till.
 
Jag är lite otydlig det var inte för hundbajs jag tänkte mig utan mer hur det skulle fungera att ta med sin egen avföring från platser där det är olämpligt att lämna spår efter sig.
Jag läste lite dåligt och såg nu att det inte var hundskit du mena ......men låt nu det egna skitet stanna där det är begrav den på något sätt......ta hem den är ju bara rena svamlet!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
DoktorGlas Bajspåsar för människor Allmänt om friluftsliv 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.