"Bättre" Mapsource kartor med hjälp av cGPSmapper?

Det kan virke som om topo kartene ikke er fullstendig indekserte.
Beroende på hvilken versjon av cgpsmapper du bruker, (gratis versjonen skal ikke kunne gjøre dette), så vil cgpsmapper re-indeksere kartet, og ta med alle punkt som er søkbare.

Jag uppfattar detta som en bug i Friluftskartan Pro. Naturligtvis ska man kunna söka efter alla symboler som ligger inlagda i kartan. Vem har föresten bekymrat sig om alla kulturminnen men helt skippat att indexera (mycket viktigare) badplatser?
Kan man förvänta sig att Sportmanship kommer med en buggfix?

Vidare tycker jag att Garmins sökmenyer är krångliga. Jag skulle vilja ha funktionen att söka genom att välja en symbol som när man lägger in en Waypoint. Detta är ju speciellt intressant eftersom de flesta symboler inte syns förrän man har zoomat nästan till max.

/Peter

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips