Bästa väg mellan Växjö-Storulvån?

Hej!
Ska köra upp till Storulvåns fjällstation för att vandra i området några dagar, och kör från Växjö. Är det någon som har tips på bästa vägen att ta upp, i synnerhet vägvalet norr om Jönköping.. Man kan ju köra både öster eller väster om Vätten bland annat. Vill ju köra på kortaste tid, helst kortaste sträcka, och gärna på så stora och fina vägar som möjligt (med 2 till 1 körbanor). Annars blir det att bara ställa in gps:en på en rimlig sträcka. Vore tacksam för tips.

Hälsningar Fredrik Olsson

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Min väg skulle gå E4 åtminstone upp till strax norr om Gävle. Sedan troligen via Bollnäs upp till Ånge. Alternativt E4 ändå upp till Sundsvall, men huvuddelen av Sundsvall-Ö-sund är inte särskilt rolig.

Min väg skulle gå E4 åtminstone upp till strax norr om Gävle. Sedan troligen via Bollnäs upp till Ånge. Alternativt E4 ändå upp till Sundsvall, men huvuddelen av Sundsvall-Ö-sund är inte särskilt rolig.

Nej fy för Norrlands inland. Europas fulaste region? Fullständigt skövlad av skogsbruk och vattenkraft.
Inga skogar kvar, bara sterila barrplantager och enorma hyggen. Ska själv köra upp till fjällen snart men våndas inför den här delen - man blir på så dåligt humör :-(
E4 så långt som möjligt och sen snedda kortaste vägen till fjällen.

Bilresa.

Ett tips av många!

Hej, jag kör dit med buss varje höst och en snabb och bra väg är inlandsvägen. Växjö -Jönköping- Mariestad- Filipstad och sedan inlandsvägen. Tar västra sidan på storsjön och sedan direkt till Storlien. Lycka till. Bra käk på målrakan i Mora med kanonfin service. Skicenter i Åsarna är också ett bra ställe för käk.

Lycka till!

Ett tips av många!

Hej, jag kör dit med buss varje höst och en snabb och bra väg är inlandsvägen. Växjö -Jönköping- Mariestad- Filipstad och sedan inlandsvägen. Tar västra sidan på storsjön och sedan direkt till Storlien. Lycka till. Bra käk på målrakan i Mora med kanonfin service. Skicenter i Åsarna är också ett bra ställe för käk.

Lycka till!

Tack för fina förslag!

Lutar lite åt denna tripp. Passa på och se lite annat av Sverige då jag kört växjö-umeå några gånger...

Hälsningar Fredrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips