Bästa smeten till kängorna???

Äger ett par 20 år gamla lågskaftade lundhags har tidigare smort in dom med viking men har nu hört att det inte är bra utan man ska använda lundhags egen kräm
jag undrar vad ni har för erfarenhet och vilken är skilnaden på smörjan ????

Har du använt något i 20 år så kan du lugnt fortsätta, om du är nöjd med resultatet! Annars tycker jag att det är bättre med vax i form av nikwax, det är mjukare och drygare än viking.

Håller med klager...

Jag använder Snowseal och lundhags egen smörja på mina meindl, lundhags, chevalier.

Det viktiga är no inte vilken smörja utan hur man smörjer... (jag värmer in smörjan)

värmer?

hur gör du då ,är det med hårtork? hur många grader unjefär när ser man att det är klart häls is

Aktuellt

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Rayban; sa:
Det viktiga är no inte vilken smörja utan hur man smörjer... (jag värmer in smörjan)

nja.. det är inte sant, det är ganska viktigt vilken smörja man använder. Fett mjukar upp skinnet i känga och gör den mjuk och sladdrig medans VAX låter skinnet behålla sin spänst. En sadel eller ett koppel vill man få mjukt, fett. Kängor vill man ha stabila, vax.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips