Bästa grytset till Optimus polaris

Har en Optimus Polaris brännare som jag idag kör i ett m40 kök. Har fungerat väldigt bra när jag varit ute själv och brännaren m tillbehör går enkelt att packa i kastrullen. Paketet blir i detta system både kompakt och tyst.

Men nu när fler i familjen vill följa med ut i skogen så behöver jag ett större grytset. Kravet är att det ska gå o packa polarisbrännaren inkl tillbehör (ej gas/flaska) i köket.

Ni som använder Polaris, har ni några bra tips på bra kök och packlösningar för polaris-brännaren tillsammans med kök?

Har en Optimus Polaris brännare som jag idag kör i ett m40 kök. Har fungerat väldigt bra när jag varit ute själv och brännaren m tillbehör går enkelt att packa i kastrullen. Paketet blir i detta system både kompakt och tyst.

Men nu när fler i familjen vill följa med ut i skogen så behöver jag ett större grytset. Kravet är att det ska gå o packa polarisbrännaren inkl tillbehör (ej gas/flaska) i köket.

Ni som använder Polaris, har ni några bra tips på bra kök och packlösningar för polaris-brännaren tillsammans med kök?

MSR Alpine cook set, MSR Reactor 2,5L pot, Sea to summits större Alpha- respektive Sigma pot.

Alla dessa rymmer ett Polaris utan problem. Reactor pot och de båda Sea to summitbyttorna har dgna handtag medan Alpine cook set använder tamoj.

//J

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hur stor är din familj? Varje portion vid tillagning ca 5 dl och färdig ca 4-4,5-
Lätta kastruller finner du på Globetrotter.de bl a.

Go tur

Hur stor är din familj? Varje portion vid tillagning ca 5 dl och färdig ca 4-4,5-
Lätta kastruller finner du på Globetrotter.de bl a.

Go tur

Inledningsvis är det bara jag och dotter 8år, men om något år är nog lillgrabben och därmed frugan också med. Jag skulle beräkna portionsåtgång till 2 till max 3 personer...

Ska absolut ta en kik på Globetrotter. Tack för tipset!

MSR Alpine cook set, MSR Reactor 2,5L pot, Sea to summits större Alpha- respektive Sigma pot.

Alla dessa rymmer ett Polaris utan problem. Reactor pot och de båda Sea to summitbyttorna har dgna handtag medan Alpine cook set använder tamoj.

//J

Tack för tipsen!
"MSR Alpine pot set" verkar ju faktiskt lovande. Gillade att det är rostfritt. Har sneglat lite åt "MSR Quick 2 system", vilket också verkar intressant om man plockar ur "muggarna" och använde det utrymmet till brännare..

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips