Bästa Garmin vägkarta, City Navigator eller Metroguide?

Ja, som rubriken säger:

Jag vill veta vilken av Garmins vägkartor som är bäst,
med bäst menar jag både största kartbasen (dvs flest vägar) och är mest aktuell.

Hittills har jag i Mapsource jämfört 'Piratbuktade' CN v9 och MG v9 (man vill ju inte köpa grisen i säcken) och då är kartan MG v9 mycket mer detaljerad.

Men ändras detta med en upplåst karta?

Dessutom undrar jag var det är bäst att köpa kartorna?
Jag vill självklart ha dem på CD/DVD.

OBS
Ruttfunktionen är INTE viktig, MG går dessutom att göra ruttbar.

City Navigator och Metroguide är i princip samma karta. Dvs om det är samma version.

Det lär skilja en del i vägattribut men inget som märks om man inte gör rutter och inte söker efter postnummer. Jag gjorde en del jämförelser typ "stickprov" mellan MG8 och CN8 för ett par år sedan och kunde då inte hitta någonting som skiljer vad gäller vilka vägar som finns med.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips